Vetrinärkostnad

C

Catthhh

Fick hem en häst som inte var i utlovat skick den togs osedd efter upplysning av ägaren. Det visar sej att hästen är grovt vanvårdad o vi fick ta ut veterinär för undersökning hästen är inte i utlovat skick-grovt underhullad, saknar helt muskler,hudinflammation,stel i hela bakdelen,felverkad, en gradigt halt på alla 4. Hon står under fodervärdsavtal som är brutet pga detta.
Kan jag kräva vetkostnaden av ägaren?

Sv: Vetrinärkostnad

Allt beror ju på vad som är skrivet i kontraktet. Jag känner igen denna historia allt för väl, skulle inte förvåna mig om det är samma häst/ägare som jag råkade ut för i höstas. Är det ett äldre sto? Bor du i södra sverige? PM:a mig om du vill så kanske jag kan ge dig mer hjälp ifall det är samma. Stoet hos mig hade exakt samma problem.

Jag tror inte att du kan kräva ägaren att betala kostnaden. Men om det är samma sto så vet jag att besiktning är gjord för inte så längesedan.

nej mellansverige o de har inte haft ute veterinär själva o hästen var i behov av veterinärvård o det står inget om vetvård i kontraktet.

Vad står det i kontraktet? Om inte veterinärvård är med hur är det formulerat när det gället kostnader och/eller ansvar?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 469
Senast: Edla
·
Hästvård Hej.. min foderhäst fick för ett par månader sen problem med sitt bakben, det började med mugg och när vi fått bort det mesta så blev... 2
Svar
26
· Visningar
3 525
Senast: Babybluiee
·
Hundhälsa Sitter här med världens huvudbry. Vi tar det hela från början: (bifogar bild längst ner) Hunden är en papillon. Modell STOR, väger...
Svar
9
· Visningar
3 410
Senast: vallhund
·
Ekonomi & Juridik för att jag skryter för er på Buke om vilken bra fodervärd jag har till min gamling. Såhär är det. Jag lånade ut en av mina hästar på... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
43 597
Senast: majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka