Viktväktarrecept chililimpa?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Roxer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 641

Roxer

Trådstartare
Jag har ett stort problem. Mitt favoritbröd genom tiderna är en chililimpa ur en viktväktarkokbok. Tyvärr har den där Jäkla boken försvunnit och jag har grava gravidcravings!

Kanske finns det någon bukefalist som trycker på en viktväktarbok med receptet? Det innehåller minifraiche, chili och lite annat smått och gott. Brödet bakas ut till en limpa som man strör ost på innan den gräddas. Boken den finns i är troligen från sent -90-tal eller tidigt -00-tal.

Jag har googlat mig blå men får bara upp en massa chiligrytor :cry:

*håller tummarna*

Jag har ett stort problem. Mitt favoritbröd genom tiderna är en chililimpa ur en viktväktarkokbok. Tyvärr har den där Jäkla boken försvunnit och jag har grava gravidcravings!

Kanske finns det någon bukefalist som trycker på en viktväktarbok med receptet? Det innehåller minifraiche, chili och lite annat smått och gott. Brödet bakas ut till en limpa som man strör ost på innan den gräddas. Boken den finns i är troligen från sent -90-tal eller tidigt -00-tal.

*håller tummarna*
Bara chiligrytor? När jag googlar ”chilibröd” får jag upp flertalet recept.

Någon som är medlem i vv kanske kan söka i deras receptbank. Borde ju finnas där.

Bara chiligrytor? När jag googlar ”chilibröd” får jag upp flertalet recept.

Någon som är medlem i vv kanske kan söka i deras receptbank. Borde ju finnas där.

Ja, något bröd är det också, men inget som stämmer med det receptet jag är ute efter. :)

*håller tummarna*

Vet inte om det hjälper dig. Men på Bokbörsen finns många gamla receptböcker från viktväktarna. Du kanske hittar din upplaga där?

Nu ska du få stilla dina cravings, för här kommer receptet :D
Chililimpa.webp

Tillochmed jag som är värdelös på att baka bröd blev tvungen att spara receptet. Jag har aldrig hittat den där nivån av vetemjöl som skiljer kletig deg från en deg som spräcker golvet om jag tappar limpan. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka