Vila i frid Maja

G

glimmie

Igår kom dagen vi alla fruktat. Våran golden blev så dålig att vi var tvungen att avliva henne.
Ingen kan förstå hur saknad hon är och hur älskad hon var. Hon var så snäll och klok!
Men vi fick 14 underbara år med henne, tiden var inne -jag vet- men man kan aldrig förbereda sig på något sånt här ändå.
Vill bara skriva av mig min sorg, det är tomt när en individ man levt med sen man var 8 år plötsligt inte finns mer.

RIP Maja - Cassmic Stratford Avon - Du är för alltid saknad och älskad!
 
Lider med Dig, var med om samma sak igår. Det är väldigt tufft att genomlida. Men jag vet att det onda snart går över och att glädjen över att ha fått umgåtts med en underbar vän snart tar i överhand.

Att tiden läker alla sår stämmer inte alls. Men såret övergår efter en tid till ett stort ärr som aldrig försvinner.

Var glad för den tid du fick med din vän. Själv fick jag bara 7 månader. Men det var 7 fina månader som jag tog väl hand om.
 
jag förstår dig, men man håller minnena kvar för alltid!
fasar för den dagen det är dags för min käre gamle kompis... :cry:
 
jag beklagar :( Har varit med
om samma sak för ett halvår sedan och jag tänker fortfarande på att hon hade
kunnat vara här hos mig nu. Jag fick
12 fina år med vår underbara
dalmatiner, Hon var så snäll.

Hoppas du mår bättre snart!
Ta hand om dig.
MVh Kajsa
 
Förstår dig precis... :( Var tvungen att ta bort våran ögonsten, min lilla fina yorkie, för lite mer än en månad sedan.
Ursh, tror det är det VÄRSTA jag vart med om. Trots att hon var blev elva år och vi alla visste att hon inte var ung och frisk längre så blev beslutet att ta bort henne och dagen hon inte fanns mer helt fruktansvärd...
Lider med dig. :cry:
 
Tack för era fina svar. Jag tror och hoppas att jag såsmåningom kommer att kunna tänka på henne med glädje istället för att brista i gråt varje gång jag tänker på henne, men det får ta den tid det tar.

Maja 13 år :

hpim0056.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 466
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 911
Senast: Fraegd
·
Kropp & Själ Jag vet inte var jag ska börja. Jag vill inte riskera att någon ska känna sig uthängd så jag försöker skriva så generellt som möjligt...
Svar
3
· Visningar
1 405
Senast: tanten
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
11 085
Senast: LevelSkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp