Vilka äldre photoshop är bra??

JessicaM

Trådstartare
Jag är en amatör fotograf o gillar att "leka" med bilder, men plånboken är rätt tunn tyvärr.

Så jag undrar om någon kunde göra en lista på bra photoshop program som inte är superdyra.

Rada upp liten lista vettja

Sv: Vilka äldre photoshop är bra??

Jag har den allra första Photoshop Elements hemma och en senare variant på jobbet. Jag kan inte säga att den senare varianten är bättre. Jag trivs bra med "gamla" Elements.

Jag använder GIMP också eftersom vi har en dator med linux, men det kommer sig faktiskt enklare med photoshop på nått vis....

Jag tror jag har 1.0, men det spelar ingen större roll. Dom är rätt lika varandra i funktion och upplägg, så det är väl bara att köpa vad man kommer över till rimligt pris. På Tradera verkar 4.0 vara det som går för ganska lite pengar. Det funkar säkert!

Jag hade elements 4 tidigare och var väldigt förtjust i det, nästan mer än nuvarande 8 (?). Tyvärr fungerar det inte med windows 7 hur det är med vista vet jag inte.

Det som jag har heter "Adobe photoshop 6.0". Köpa nyare tro? Det heter inte elements llr nått

numera är photoshop uppe i version 12, eller CS5 som det heter. Bara sedan cs kommit så har det hänt mycket.

cs4-5 är väl det jag tycker jr värt att satsa på om man nu ska köpa photoshop och inte har det tillgängligt gratis via universitet/arbetsgivare

Jag tycker det har hänt alldeles för mycket på de senaste generationerna att jag rent av avråder från de gamla.

Köp dig Photoshop Elements 8, super!
Annars kan du faktiskt få licenskod av mig, då jag äger det! ;)
Går ju att använda på flera datorer om jag minns rätt, whatever annars, använder det knappt då jag köpte (!!!!) Master Collection CS5 :angel:

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
319
Senast: Tilly_85
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
994
Senast: Krålus
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
489
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
808
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025