vilka är de BÄSTA TÄCKENA?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare diggiloo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 254
D

diggiloo

hejsan tjejsan nu är det så att jag ska köpa lite nya täcken till hösten, men jag vill ha lite riktig kvalité denna gången. så vilka täcken är riktigt bra? bra passform, hållbara och står emot ihållande regn? det jag ska ha är i första hand ett vintertäcke (300-400 g) och ett 100grams regntäcke. båda ska ha halvhals. några tips?:bump:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: vilka är de BÄSTA TÄCKENA?

Jag håller med! De är slitstarka, bra passform och håller tätt. Bra med så lång garanti på vattentätheten också.

Håller med dom andra!
Mitt Rambotäcke är minst åtta år, men helt och har aldrig gått igenom. Torkar dessutom snabbt, därför behöver jag inget reserv täcke :)

Shires är min personliga favorit.
Annars ligger Sverigetäcket också högt upp på listan.

M-oaa

Jag sähger som de andra, Horseware är helt oslagbara på marknaden.
detas billigare modell amigo är väldigt frisvärd men rambo är de bästa.

Eftersom vi inte har någon HW-återförsäljare i närheten här så har jag testat det mesta utom det och det jag är mest nöjd med när det gäller utetäcken är Shire's.

Passformen är bra, hållbara och de är inte svindyra, mina har aldrig läckt trots 3 år på nacken. Finns i halvhals och med den fodringen du söker, jag har själv 2 stycken 100 gr och 2 st 300 gram och tycker det räcker långt.

har kollat lite på horsewares hemsida och de verkar ju super :bump: såg att de verkar säljas på alla granngården, är de dyrare där om man jämför med i annan butik?

Jag tycker det, men det kanske bara är vår butik. Billigast hittar du dem på nätet!

Granngården tar ut lite mer än vad du kan hitta dem på webben för.

Min ena pålle gillar verkligen att slita sönder sina täcken. Det enda som håller bra på honom och står emot väta i alla väder är Bucas. Mycket prisvärda för sådana som har hästar som min. Även Sveas gamla täcken spelade i samma liga. De nya verkar inte riktigt hålla måttet.

Nu när det är dags för ett nytt vintertäcke så är jag sugen på ett Rambo. Dock ska jag överväga ett tag då de inte känns riktigt lika slitstarka som bucas i ytan. Är de inte det får det bli bucas igen.. Lite trist då jag känner att det vore roligare med något nytt som verkligen håller för min käre häst.. Hostar jag upp 3 papp på ett täcke känns det lite surt om han har sönder det andra dagen i hagen. :grin:

Alla mina horseware har hållt bra mycket bättre än bucas, bucas har jag lagt ner, de köper jag inte längre tycker inte att de är värda sitt pris..

Horseware rambo! Har två utetäcken och dom är heelt underbara!Min pålle som jätte lätt får skav får inget av dessa och dom håller alltid regnet/snön ute.Blir nog ett till rambo täcke iår,medium fodrat.Vet inte ngt om rhino/amigo med dom är säkert också bra.:D

Kvalitén går ju ner först med Rhino, sen Amigo. Amigo är inte dåliga täcken men de har än helt annan kvalité än Rambo.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 677
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
928
Senast: Hermelin
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 218
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 110
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025