Bukefalos 28 år!

Vilka IDIOTER det finns!

*tove*

Trådstartare
Jag, pojkvän, en tjejkompis och hennes kille tog med mina två vovvar (två shih tzu killar för er som inte vet) och gick en promenad ikväll. Var förbi en kompis garage och på vägen hem gick vi förbi ett litet uteställe här i stan för att killarna skulle in på pizzerian bredvid och köpa med två kebabrullar hem.

Jag och min tjejkompis vänta utanför med hundarna, en bit ifrån in och utgången till innestället för att jag ville att hundarna skulle skippa massa stim och skoj och massa fulla folk som ska fram och hälsa på hundarna (för träffar man hundar så är det ju bara att gå fram och hälsa typ :grin:). Det var ändå nån tjej som sa typ -åh hundar, och skulle fram och hälsa men jag vänder typ baksidan ditåt så benen är ivägen för att hon ska hälsa. Sen kommer det ett gäng med folk som går förbi oss och typ stannar bredvid. Bl a en kille som verkade hög lr full med en staffe(lr blandras) i koppel.

Jag har absolut inte något emot rasen i sig, har en bekant med staffe och två med amstaff som mina små umgåts och lek med. Den här killen däremot litar jag inte ett dugg på. Han har såpass löst koppel till hunden att hon (hörde att det var en tik) är framme och nosar på mina hundar. Gillar inte att folk bara släpper fram sina hundarn, då jag försöker få mina hundar så skötsamma som möjligt vid hundmöten samt sjukdomsrisk och grejer. Min ena hund har dessutom svårt för en del hanhundar. Han blev dock lite uppspelt eftersom det var en tik. Jag och min vän försöker få bort mina hundar en bit ifrån då han släpper fram sin hund. Och hans hund står väl kvar vid honom. Jag hör honom säga typ att det är ingen idé att ha henne lös, för snutarna stod på gatan mitt emot och dom gillar inte det. Till slut släpper han henne lös iaf, och hon verkar väl rätt lydig (men vad är det för pucko som släpper sin hund lös när det är på trottoarer precis bredvid gator där bilar kör plus bredvid utestället med en del folk!) Jag och min kompis lyfter upp mina hundar (dumt, jag vet men det började fyllas på med folk där vi stod) och säger till våra pojkvänner (som nu fått sin mat men pratar med en dom känner i kön till utestället) att det är dags att gå. Puckot tror väl att vi lyfter upp hundarna för att vi är rädd för hans hund (en liten, rätt så tunn staffetik) och kommer fram och muckar! Typ -Blev ni nervös nu? -Det är en pitbull, ni vet att det är en pitbull va?! Jag säger väl typ till honom att jag är inte rädd för rasen (*tänkte* den rätta benämningen är ju inte ens pitbull pucko!), utan det beror ju vad den har för ägare. Och han typ - Det är jag som är ägare, det är en pitbull! Vi går där ifrån iaf. Men gah, vilken idiot till kille! Han har ju garanterat enbart skaffat den här stackars hunden som "penisförlängare" och tycker det är skit tufft att det finns folk som är rädd för hans hund. Konstigt att "kamphundar" har dåligt rykte :grin:. Ursäkta för lååångt inlägg, men var tvungen att avreagera mig.
 
Sv: Vilka IDIOTER det finns!

Hellre här på buke än på killen, för det hade ju kunnat sluta hur som helst ;)

Det är då man ska svara något "avväpnande" i stil med:

Pitbull? Trodde hon var en Pinscher..


Men sådant kommer man ju alltid på efterråt. Äsch, det är bara att skita i, idioter kommer det alltid att finnas som ska hålla på och det är ingen ide att försöka ta en diskussion med någon som är full.
 
Sv: Vilka IDIOTER det finns!

Hellre här på buke än på killen, för det hade ju kunnat sluta hur som helst ;)

Va?

Jag blir bara så irriterad...
Och den där hunden lär nog inte ha det så bra. Han verkade ju ha med den när han festa liksom. Och påtänd verkade han ju vara. Usch... :(
 
Sv: Vilka IDIOTER det finns!

Jag tror att Indil menade att det var bättre att du avreagerade dig på buke än att du avreagerade dig på den höge/fulle snubben. Påtända ska man vara försiktig med, även fast de är stendumma så kan det klicka snett och då kan man istället få ångra att man var "avväpnande". Att bli arg är väldigt energislösande och såna där är ingen mening att slösa någon form av energi på alls, förutom i form av en extra omväg om man råkar mötas på promenad.
 
Sv: Vilka IDIOTER det finns!

Ja, absolut. Särskilt med tanke på att jag hade hundarna med mig så var det ju ingen idé att ta någon diskussion. Han hade väl ändå aldrig fattat nått..

Han får väl leva på den bilden han har. Att det är jättetufft att ha sk kamphund och att folk är rädda för honom. Han ger bara bekräftelse för folks fördommar.
 
Sv: Vilka IDIOTER det finns!

Jag tror att Indil menade att det var bättre att du avreagerade dig på buke än att du avreagerade dig på den höge/fulle snubben. Påtända ska man vara försiktig med, även fast de är stendumma så kan det klicka snett och då kan man istället få ångra att man var "avväpnande". Att bli arg är väldigt energislösande och såna där är ingen mening att slösa någon form av energi på alls, förutom i form av en extra omväg om man råkar mötas på promenad.

Precis :)

tio!
 
Sv: Vilka IDIOTER det finns!

Hellre här på buke än på killen, för det hade ju kunnat sluta hur som helst ;)

Det är då man ska svara något "avväpnande" i stil med:

Pitbull? Trodde hon var en Pinscher..


Men sådant kommer man ju alltid på efterråt. Äsch, det är bara att skita i, idioter kommer det alltid att finnas som ska hålla på och det är ingen ide att försöka ta en diskussion med någon som är full.

Exakt.
Jag hade nog inte heller kunna hålla mig i en sån given situation. "Såååå, söööt, är det inte en cocker?"
 
Sv: Vilka IDIOTER det finns!

Man kom ju på massa bra saker att säga när man väl gått därifrån. Typ

- Alltså, Elvis här är lite aggressiv så det är bäst du aktar dig så inte din hund blir skadad.

Eller

- Är det en pitbull? Är den inte lite väl liten och tanig för det?

Eller

- Är det en pitbull? Då måste det väl ändå vara en valp?

:rofl:
 
Sv: Vilka IDIOTER det finns!

Det är då man sätter sig ned på huk "åååååh vilken söt liten pudel!"
 
Sv: Vilka IDIOTER det finns!

KL. Hoppas att ngn tar hunden ifrån en sån idiot !
Blir så trött på puckon som skaffar dessa hundar ..:mad:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 400
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 851
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp