Vilka kattklubbar finns det?

V

vickans80

Jag har "bara" huskatter, men är intresserad av att en vacker dag skaffa raskatt (kanske perser).
Jag undrar vilka klubbar man kan gå med i??
/Tacksam för svar :)
 
Gå in på Sverak
Där står alla sverakanslutna kattklubbar med. Är du intresserad av kattutställning kan du alltid ställa ut din huskatt.

Tolvis
 
Kan jag det? Men hur bedömer man en huskatt? :confused:
Jag har varit på en utställning och det verkar ju jättekul!
Tja, kanske! ;)
 
Bedömning av huskatt handlar väl mest om att domaren tittar på kattens allmäntillstånd samt temperament och sedan rangordnar domaren huskatterna efter egen smak dvs domarens favorit blir nr 1 och sedan rangordnas de i fallande ordning. Huskattbedömningarna brukar vara väldigt populära, så det är ett tips. Om du tror att katterna klarar av en dag i bur så prova att ställa ut dem. Då får du ju även möjlighet att kika på raskatter samt att prata med annat kattokigt folk.
 
Det låter jättekul!
Jag har mailat en lokal klubb om mitt intresse att bli medlem. Och det här med utställning låter superkul!
Min syster hade perser+exotic-uppfödning förut (inte längre p g a allergi) och jag följde med på utställning en gång. Det verkar vara något för mig.

Jaa du, hur ska det gå att hålla kissen stilla i en bur? Ve och fasa, behövs nog en hel del träning... Han är ju van att vistas ute 15 timmar per dag...
:rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 870
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 766
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag använde ett par örhängen från hm i ish 2 dagar innan hålen började bli inflammerade o såriga så jag tog ut dom och kände på...
Svar
6
· Visningar
576
Senast: Hellhound
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
270
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp