vilka lindor ska man använda

Olympus

Trådstartare
Vilket märke på fleecelindor är dom bästa att linda med? Använder schockemöhles som jag gillar men har även några andra som känns sladdriga och inte alls lika bra. Dock finns ju inte schockemöhle i alla färger jag vill ha så jag undrar helt enkelt vilket märke ni föredrar.

Jag hoppas att jag inte bryter mot formusreglerna. Som jag förstod det är detta en okej fråga. Jag vill alltså inte veta något pris, inköpsställe eller dyl utan bara märket helt enkelt :)

Sv: vilka lindor ska man använda

Jag är ingen märkesnörd (snarare färg-matchnings-nörd) och har runt 50 uppsättningar lindor.
http://joizmeds.mittspejs.se/P2860631

har nog några schockemöhlers och även mias, escadron, samt "billiga märken alá showmaster", hansbo sport, och även helt märkeslösa från billiga varuhus :angel:

de enda jag tyckt varit "bättre än de andra" var mias, som hade riktigt stark kardborre men ändå väldigt MJUK, och det sägs att de ska hålla tvätt efter tvärr men det håller jag inte me dom, efter bara några tvättar är de noppriga och kardborren hårdat och bytt färg och de för 500:- (två par) är numera inte bättre än de jag köpte för 50:- (hel uppsättning)...

så bäst är nog enligt mig de dyraste och de allra billigaste märkeslösa. sämst är typ showmaster och hansbo sport, de förstnämnda håller inte för sin egenkardborre (det elastiska trasar sönder) och de sistnämnda som jag bara har i kombimodell hålle rinte "vadderingen" utan har till o med gått sönder "onödigt fort utan större slitage"

Av den anledningen har jag slutat att betala för MÄRKET :devil:

Jag gillar Eskadrons lindor:). Finns dessutom i alla färger plus några till.

Sjöhagen har RIKTIGT bra lindor tycker jag :) Har både fleece och ridlindor (fleece och elastiskt). Gillar även Equlilines lindor. De är något dyrare men jättebra kvalité!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 272
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 637
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 702
Senast: Hermelin
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 312
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka