Vilka ställen är "rätt"?

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare alicen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 040
A

alicen

När ja red för några veckor sen på en rätt så onriden häst (eller va man ska säga) så sa en tjej efter att han hade svettats på rätt ställen. Vilka ställen är rätt när man har ridit ett dressyrpass?
Gärna bilder :)

Sv: Vilka ställen är "rätt"?

Det var det dummaste jag läst :S

Alla svettas ju olika.
Men kan va så att hon tror att där man svettas är där man sedan får muskler :rofl:

Jag vet inte, konstigt i allafall

det jag tänker på är om hästen svettats jämt på bägge sidor. Sen har jag hört att om hästen svettas på rumpan har den jobbat bra med baken, men jag vet inte hur bra det stämmer.

det jag tänker på är om hästen svettats jämt på bägge sidor. Sen har jag hört att om hästen svettas på rumpan har den jobbat bra med baken, men jag vet inte hur bra det stämmer.

Det känns ju inte rimligt. Det är ju inte så att man svettas mer på magen om man kör en massa sit-ups.

aldrig hört. min häst svettas på hela kroppen :S rider inte jag rätt då???

Det kan inte ha att göra med sadel-inpassning eller liknande?
Att shabraket är "jämnsvettigt" på rätt ställen. Alltså att den inte ligger emot på fel ställen?

Annars är ju hästar lika individuella som människor, man svettas olika mycket på olika ställen på kroppen.

ja det här med rumpan är ju lite oklart, tror jag hört det från westernsidan.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 548
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Emma-pemma
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
608
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
893
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition del 5
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur