Vilka stigbyglar är bäst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cindy_girl69
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 518
C

cindy_girl69

Hejsan jag har nydligen ramlat av i en svår ridolycka på irland ja börja tänka efter vad egentligen kunde hänt.Jag rider galopp både slätt och hinder och nu är ja livrädd att fastna i stigbyglarna och åka efter hästen.I med jag rider i sådan hastighet är det mycket viktgt att bygglar inte löset ut av sig själv och att dom inte väger för mycket. vilka skulle ni rek och var hittar man dom och vad ligger priset på tacksan för alla svar sen om någon vet något tiås om en bra säkerthetsväst som ävenb skyddar axslar måste vra lätt har i dag vanlig tunn jockyväst

Sv: Vilka stigbyglar är bäst

nä dom e inte bra dom har en liten knopp på sidan så kommer foten fel sitter den fast endå:(

Kvick Out tycker jag funkar bra, men det enda negativa är att de gnisslar - så man måste smörja dem typ 1 gång/månaden... :D

Det finns ju kwick out, dom fungerar fint vid ofrivilliga avsittningar ( :o :angel: ) och har i alla fall inte lösts ut vid andra tillfällen än just dessa när jag har använt dom.
Däremot så tycker jag att de är något tyngre än andra stigbyglar jag har/haft.Betalade strax under 1000 kr för mina.

Ickiz skrev:
Det måste vara dom med gummiband på sidorna..

Jag vill INTE hoppa på dig men jag skulle personligen inte rekommendera dessa stigbyglar.
Eftersom de bara har en gjuten sida blir den sidan dubbelt påfrestad och inom Montén är denna typ av stigbygel förbjuden då den kan gå av vid för stor belastning. Inte så kul att rida ett löp och så går stigbygeln mitt itu!!!

//Lillan

cindy_girl69 skrev:
Hejsan jag har nydligen ramlat av i en svår ridolycka på irland ja börja tänka efter vad egentligen kunde hänt.Jag rider galopp både slätt och hinder och nu är ja livrädd att fastna i stigbyglarna och åka efter hästen.I med jag rider i sådan hastighet är det mycket viktgt att bygglar inte löset ut av sig själv och att dom inte väger för mycket. vilka skulle ni rek och var hittar man dom och vad ligger priset på tacksan för alla svar sen om någon vet något tiås om en bra säkerthetsväst som ävenb skyddar axslar måste vra lätt har i dag vanlig tunn jockyväst

Se denna diskussion:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=663430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka