Vilka stövlar?

Annie3

Trådstartare
Jag har nu sparat ihop pengar till ett par stövlar och har nu länge tänkt köpa svarta tretorn advance. Jag tycker de är jätte häftiga :bow: men idag när jag provade dem vet jag inte om de satt så bra. Jag måste gå upp till storlek 39 och då blir nästan skaftet lite klumpigt och på gränsen till för lång :(. Men de kanske inte ska sitta slimmat? :confused:
Jag provade en sergio grasso med snörning också för att jämföra och den satt bättre till vaden. Självklart är de jätte sköna och snygga men efter tretorn känns de lite tråkiga. :crazy:
Kan bara inte välja! Jag har trots allt en brun scarlett med kritsträck kavaj det kanske inte passar med tretorn stövlar då?
Vilka tycker ni?

Sv: Vilka stövlar?

mne de finns väl olika längder i skaftet och oclika vidder (jag vet inte vad de heter men chansar) i skaftet?:) jag vill med ha såna men de var lite långa i skaftet men jag får se:)

Enl. hon i butiken där jag köpte mina Tretorn så sjunker skaftet ihop några cm när man använt dom ett tag :)

Går ridgymnasium där det avr väldigt många som fastande för den nya Tretorn och köpte dem, säkert iag 6-7 st. Och alla har fått lämna tillbaka dem för att dragkedjan gått sönder :S

Det är jäkligt bra service, snabbt och enkelt. Alla jag varit med om som gått sönder, allt från dragkedja till en liten knapp har fått helt nya stövlar.

Köpte ett par Tretorn i Falsterbo o de va de skönaste stövlarna jag ridit i! :love: De går juh att dra åt i snörningen så att de sitter tajt...

Märkligt, hon jag köpte dem av, Tretorns egna säljare, sa att dem inte sjunker ihop alls, ytterst lite isf bara om man har ett rejält nertramp i stigbygeln...

Mina har sjunkit någon centimeter, men hade i en kilsula i hälen till en början. När de var "inridna" tog jag bort sulan. Prova med det och se om du känner någon skillnad.

Helt riktigt, två skafthöjder och en vidd men eftersom de är snörning hela vägen går de att reglera en hel del.

Tack för informationen! :bow: jag ska nog köpa tretorn stövlarna. Har hört att tretorn har fått så mycket klagomål så de nya stövlarna kommer ha en starkare dragkedja. :banana:

Om man låter bli att dra av stöveln med hjälp av den andra och ist använder en stövelknekt eller drar av med handen håller stövlar med dragkedja bak mycket bättre.

Om man låter bli att dra av stöveln med hjälp av den andra och ist använder en stövelknekt eller drar av med handen håller stövlar med dragkedja bak mycket bättre.
Helst sådana där som är som en ögla istället för ett Y, eller?

Senast ändrad av en moderator:

Förstår inte frågan. Pratar du om stövelknekten? Poängen är att inte dra på själva kedjan, hur stövelknekten är utformad tror jag spelar mindre roll.

Jag skulle satsa på ett par klassiska läderstävlar som är mer tidlösa, Tretorn kommer du lessna på i längden.

Beställde själv ett par svarta tretorn advance igår, är helt kär i dom:love: och som sagt finns det ju två olika skaftlängder och de sjunker ju ihop lite:P har du en brun kavaj kanske bruna tretornstövlar skulle passa, de har ju kommit ut nu:d
råkade dock höra häromdagen att färgade stövlar kanske ska förbjudas:eek: tror inte att bruna räknas dit men de röda och blåa förmodligen, nej till det, ridsporten behöver lite färg!!:angel:

Liknande trådar

Utrustning ÅÅ måste få lite råd och snabb hjälp. Jag rider just nu i ridstrumpor och tennisskor då mina stövlar (hatar dom) gått sönder alldels...
Svar
3
· Visningar
1 191
Senast: Eme_liie
·
H
Utrustning Håller på att leta nya ridstövlar och var idag och provade ett par av cavallos juniorstövlar. Vaderna mättes och kom vi kom fram till...
Svar
10
· Visningar
1 957
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 983
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka