Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Att jag startade denna tråd var för att Ankans uttryckte sig att det var lika illa att komma ifrån ursprungsämnet som att "tjattra". Sedan så var kanske inte rubrikvalet det bästa...

Jag låter bli att öppna kafferepstrådarna, ska göra det i fortsättningen också. Men jag tycker fortfarande inte att jag får någon vettig förklaring till att de existerar över huvud taget.

Nog om detta, nu ska jag läsa något annat:)
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

break_a_leg skrev:
Okej, fika på men skriv det klart och tydligt i rubriken så att jag slipper läsa i fortsättningen då ;)

Men jag tycker fortfarande att man kan använda PM till mer privata saker, men det kanske finns ett exhibitionistiskt drag hos en del användare vad vet jag?
Jag fikar inte så ofta i trådar, även om jag var aktiv i tjatter tråden som tydligt skrev ut vad det var för ändamål med den...

Jag tycker det är självklart att vissa trådar blir ganska personliga, kombatanter eller inte... och om den är exhibitionistiskt eller inte kan jag inte avgöra..
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

För det första, skrev jag att det beror på hur man resonerar.

För det andra är inte mitt ord lag.... Det är gunnars :p
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Jag vet att du och Martha känner er utpekade av en del användare, jag vet inte om ni är de som "tjattrar" mest...
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

break_a_leg skrev:
Jag vet att du och Martha känner er utpekade av en del användare, jag vet inte om ni är de som "tjattrar" mest...
Det gör mig inte så mycket om någon vill peka ut mig eller ifrågasätta mina inlägg och jag tycker att även om jag o Martha vart personliga i en tråd, så är även jag och Martha involverade i flera seriösa trådar.... Vilket det finns en hel del användare som inte är! Finns fler användare som bara vill förstöra och skapa bråk..

Men men, det känns som det kvittar, jag har tagit år mig var Faderatorn sagt och ska försöka följa det... Antagligen kommer jag misslyckas en och annan gång... men jag hoppas det finns lite förlåtelse och förståelse även på Buke! ;)
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Jag trodde bara att du tyckte att mitt rubrikval var mindre bra (för det tycker jag själv nu).

Helt ärligt så tror jag inte att det kommer att bli något vettigt av någon av dessa trådar :crazy: Alla forum innhåller alltid grupperingar av olika slag, vissa vill gärna "visa upp sig" och använder gärna cyber som en ersättning för IRL. Varför skulle Buke vara annorlunda än andra ställen på internet?
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

grejen är såhär, att många tjattrar emellanåt, i princip är "alla" lika goda kålsupare. Även flera av dem som argumenterat som mest för att hindra det i den andra tråden.

Flera där har en tjafs historik, enligt mig lika dåligt som tjatter, om inte värre eftersom tjatter ofta är positivt medans tjafs är negativt

Jag tjattar ibland om jag är på det humöret, jag tycker om att skoja runt. Men tänker göra det under mer kontrollerade former dvs egna trådar eller på chatten när det blir möjligt, för att visa hänsyn till de som tycker det är jobbigt...

Det tycker jag är en fair deal för alla parter.
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

break_a_leg skrev:
Jag trodde bara att du tyckte att mitt rubrikval var mindre bra (för det tycker jag själv nu).

Helt ärligt så tror jag inte att det kommer att bli något vettigt av någon av dessa trådar :crazy: Alla forum innhåller alltid grupperingar av olika slag, vissa vill gärna "visa upp sig" och använder gärna cyber som en ersättning för IRL. Varför skulle Buke vara annorlunda än andra ställen på internet?
Jag tycker det kommer vettiga saker ur dessa trådar- Att vissa navändrae tycker det är ett problem, har kommit i dagen... Något vi Tjattrare inte hade en aning om innan..

När blir man placerad i kategorin- "Visa upp sig"?
Och de flesta som sitter på internet har väl det som alternativ till IRL?
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

break_a_leg skrev:
Jag trodde bara att du tyckte att mitt rubrikval var mindre bra (för det tycker jag själv nu).

Helt ärligt så tror jag inte att det kommer att bli något vettigt av någon av dessa trådar :crazy: Alla forum innhåller alltid grupperingar av olika slag, vissa vill gärna "visa upp sig" och använder gärna cyber som en ersättning för IRL. Varför skulle Buke vara annorlunda än andra ställen på internet?

Ah, nu förstår jag! :idea:

Jag syftade på mitt andra inlägg i den här tråden, vissa tycker det är kul att samla inlägg för att uppgradera sin titel här på Buke. ;)
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

break_a_leg skrev:
Alla forum innhåller alltid grupperingar av olika slag, vissa vill gärna "visa upp sig" och använder gärna cyber som en ersättning för IRL.

Det är väl inget unikt för internet, så är det väl irl också! :)

Att man har mer gemensamt med vissa människor och att alla är olika är väl ingen nyhet? ;)
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

LenaH skrev:
Ah, nu förstår jag! :idea:

Jag syftade på mitt andra inlägg i den här tråden, vissa tycker det är kul att samla inlägg för att uppgradera sin titel här på Buke. ;)
Du skojar? Finns det användre som tycker det är viktigt? :eek:
*Humlan försvinner från ämnet
wht.gif
och funderar på vad hon har för titel*
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Nämen lena, menar du på fullt allvar att någon gör det? Det vet jag inte om jag tror på faktiskt...

Att det skulle vara därför vi skapar kaffereps trådar, för att få upp inläggsantalet?
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

break_a_leg skrev:
Fast fika på nätet :confused:
Fika? Trodde "kafferep" var synonymt med ointressant svammel??
Fast jag dricker kaffe nu... så man kan väl säga att jag fikar med er? *svammlar på* ;)
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

För att förklara, när vi hade kafferepstråden sists, så var alla på ett uppslupet humör, och skojade om kaffe och kakor.. Ja, det var för att det var skoj och inget annat... jag satt och skrattade en stund framför datorn. Ingen harm i det väl?

Bara för att du inte tycker det är skoj kan väl andra få tycka det?
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Diskussionen med grupperingar har ju också varit på tapeten tidigare, den kan vi hoppa över nu :) Visst har man mer gemensamt med vissa människor än med andra, men bara för det så behöver man ju inte sitta och skriva långa trådar om just "personliga saker". Vad jag har förstått så känner du flera användare här inne, jag upplever inte dig som en sådan som sitter och "fikar" i trådarna för det...
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Humelibumlan skrev:
jag har tagit år mig var Faderatorn sagt och ska försöka följa det... Antagligen kommer jag misslyckas en och annan gång... men jag hoppas det finns lite förlåtelse och förståelse även på Buke! ;)

Men jag vill se alla roliga smilysar från bumelibumlan :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp