Bukefalos 28 år!

Vilken är Sveriges äldsta/yngsta distansrittstävling?

Lina E Jonsson

Trådstartare
Hej alla!

Jag kom på en fråga som säkert någon här kan svara på.
Vilken är Sveriges äldsta respektive yngsta tävling i distansridning??
En liten fundering bara... ;)

MVH Lina
 
Sv: Vilken är Sveriges äldsta/yngsta distansrittstävling?

Intressant fråga :laugh:
Jag har inte svaret till dig, men jag vet att Karolinerritten (med start och/eller mål utanför Skara i Västergötland) i allafall var en av de ritter som startades först i Sverige. Vet inte om den var allra först, men det skulle vara kul att veta :D

...själv var jag stolt liten springare med tidlappar vid en av grindarna (de var inte på samma ställe som start och mål då) någon gång under 80-talet, och det är tack vare det minnet som jag rider distans idag :love:
 
Sv: Vilken är Sveriges äldsta/yngsta distansrittstävling?

Nu har en liten fågel viskat i mitt öra att Karolinerritten var den äldsta i Sverige i modern tid, reds första gången 1977. Den yngsta ritten är sannolikt Medeltidsritten som är en ritt i Halland, rids första gången i år i slutet av oktober.
 
Sv: Vilken är Sveriges äldsta/yngsta distansrittstävling?

Vilken är äldst o fortfarande igång? Kan det vara Göingeritten?
// Linda
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 117
Senast: Oknytt
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 914
Senast: hhere
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp