Vilken färg på hjälmen?

Centaur

Trådstartare
Vilken färg tycker ni är snyggast att ha på hjälmen om man har brun sadel och stövlar? Evt. på kavaj?

Vilka färger har ni själv? :)

Sv: Vilken färg på hjälmen?

Svart känns som om det skär sig :p och blått med.
Brun antagligen då :p

ja eller grå kanske? Tycker brun mest ser sliten ut.. Iaf dom hjälmar jag sett... Svart är uteslutet ja... Just nu har jag blå och det är sådär... :p

Jo, brun är inte så fint :p
Men grå går inte heller ihop. Mörk grå kanske.

beror väl på lite hur den bruna färgen ser ut...

jag tycker isf svart, det känns mer neutralt. annars blir det för mkt färger, om du ska ha tex en blå.. tycer jag iaf!

själv har jag blå kavaj och på tävling blå hjälm (svart hemma)

Kanke grå,

jag har en svart för gammal hjälm som ligger för reserv fall och så har jag en grå som används när jag rider.

Brunt passar ju bra ihop med svart, grått och marinblått så det spelar ju egentligen inte så stor roll vilken färg du väljer tycker jag.
Det viktigaste, om du vill ha det enhetligt och snyggt är väl att du försöker köra samma färg på kavaj och hjälm och inte ha schabrak, skydd/lindor och ridbyxor som sticker ut för mycket.

Jag håller med dig. Tycker såväl svart, brunt, grått, som marinblått skulle funka bra. Dom färgerna smälter ganska bra samman om man sedan kör på lite samma färgskala på andra prylar också. Creme är också fint. Skulle du kunna tänka dig en GPA (trådskaparen) så kanske en i den färgen till vänster nedan,

2100103g.jpg

den tycker i alla fall jag skulle passa bra. Men annars om du vill ha sammetshjälm så röstar jag för en Charles Owen, i brunt (jag tycker det är fint spec. med hakbandet i läder till) , marinblått, svart eller grått.

Jag hade en blå c.o hjälm när jag tävlade, tyckte det fungerade rätt bra. Man får inte bli allt för fixerad vid färg, risken finns att det kan se övermatchat ut, och det är nästan ännu värre ;) Iofs tävlade jag i hoppning, i dressyr kanske man vill se mer enhetlig ut.
Såg ut såhär på tävling->http://img.photobucket.com/albums/v249/popeye95/Popeye/rattupp2.jpg
Såhär till vardags -> http://img.photobucket.com/albums/v249/popeye95/bild4.jpg
Bilden är lite mörk så hjälmen sen nästan svart ut, men den var blå :p

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker egentligen att att blå hjälm är snyggt, men eftersom jag vill att det ska vara samma färg på kavaj och hjälm och svart kavaj är snyggast så blir det svart hjälm också! :)

Jo det är ju så jag kommer se ut också, med blå hjälm. Tycker mitt huvud klär blått... :p

Zlatan, jag har nästan bara cremefärgade eller sandfärgade schabrak/lindor och bruna skydd. :)

cactuspower skrev:
Jag håller med dig. Tycker såväl svart, brunt, grått, som marinblått skulle funka bra. Dom färgerna smälter ganska bra samman om man sedan kör på lite samma färgskala på andra prylar också. Creme är också fint. Skulle du kunna tänka dig en GPA (trådskaparen) så kanske en i den färgen till vänster nedan,

2100103g.jpg

den tycker i alla fall jag skulle passa bra. Men annars om du vill ha sammetshjälm så röstar jag för en Charles Owen, i brunt (jag tycker det är fint spec. med hakbandet i läder till) , marinblått, svart eller grått.
Hjälmen till vänster är väl brun?
Var hittar man den?
Dyr va?
Och var kan man köpa Charles Owen ... är de dyra?

Jag har en svart hjälm som jag ser ut som Tomtebobarnen i.
Vill ha en snygg BRUN hjälm istället. Kan ingenting om hjälmar. Tacksam för alla tips!

PS är hobbyryttare... så det behöver inte vara nån "proffsig" hjälm - men snygg :smirk:

har man både brun kavaj, sadel träns och stövlar blir det ju väldigt mkt brunt, skulle satsa på marin kavaj o hjälm.

Centaur skrev:
Vilken färg tycker ni är snyggast att ha på hjälmen om man har brun sadel och stövlar? Evt. på kavaj?

Vilka färger har ni själv? :)

Om du har bruna stövlar också så tycker jag brun hjälp. Hade du haft svarta stövlar hade jag nog haft svart hjälp. När jag tävlar (eh, rider ju western) så har jag svarta chaps och jeans, svarta boots (som dock knappt syns bakom fransarna på chapsen), brun/beige/vit väst och tröja, och svart hatt. Sen är all utrustning brun.

Gpas bruna hjälm är tyvärr mer sandfärgad än brun i verkligheten, betydligt ljusare än på bilden. Den kostar 3400 ungefär

C.O finns i olika prisklasser från 900-2800, finns i vinröd, grön, grå, brun, marin och svart.

popeye skrev:
Gpas bruna hjälm är tyvärr mer sandfärgad än brun i verkligheten, betydligt ljusare än på bilden. Den kostar 3400 ungefär

C.O finns i olika prisklasser från 900-2800, finns i vinröd, grön, grå, brun, marin och svart.
Shit, lite ovanför min budget är jag rädd :p

Några andra som gör bruna hjälmar tro?

För att svara trådskaparen: jag röstar också på brunt! (nähä?)

Hööks Euro-Litehjälm finns i brunt och kostar ca 6-700:-

Champion gör bruna hjälmar också, kostar runt 700 tror jag. En klassisk sammetshjälm utan ventilation o sånt

Blått. Marinblå JW skulle nog passa bra!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Kristall10
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: Ketrawzc
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 208
Senast: Flixon
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 207
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka