vilken färg passar bäst på en brun häst med svarta ben

wilma fahlström

Trådstartare
Jag ska köpa nya benskydd till min häst.
Jag vill ha svarta eller bruna benskydd.
Jag behöver lite hjälp med väljandet så skriv järna vad ni tycker passar bäst.

Helt klart svarta. Allra snyggaste min häst haft var svarta läderskydd med ljusbruna detaljer. Men plastskydd är så mycket mer praktiskt och kommer oftast enfärgat.

Beror ju lite på vilken brun nyans men tycker brunt är snyggt på svarta, brunsvarta och ljusa hästar och svart på andra färger.

Antingen så matchar man med sadel/schabrak eller med hästens ben :).

Har rödbruna benskydd och röd/naturbrun sadel på mörkbrun häst :).

Beror helt på färg, modell osv. Jag hade svarta ihop med svart sadel och träns. Har även kört på bruna ihop med svart sadel och träns.

I nuläget går jag nog mer på om de ser bra ut på hästen och sen uppfyller sin funktion, sen om det matchar eller inte spelar mindre roll.

Jag tycker båda passar men att det kan kännas lite roligare när något bryter av. Har själv en brun häst (med svarta ben) och hon har mest bruna benskydd.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
422
Senast: hamilton1
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
772
Senast: lytesout95
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka