Vilken färg?

Vad skulle du valt?

• Blått

Röster: 14 29,8%
  • Gult

Röster: 21 44,7%
  • Rosa

Röster: 12 25,5%

• Antal omröstningsdeltagare
    47
Jag hade väldigt skarp gul i hallen på slutet av 90-talet. Jag älskade det då och tyckte det var som att det alltid var sol i hallen. Idag vill jag ha dämpade färger på väggarna och istället ha starka färger på utsmyckad och möbler. Mitt vardagsrum är helt rosa men väggarna är vita (med melering) och sen är gardiner, kuddar, filtar, duk, ljushållare m.m i rosa. Jag älskar det!

Jag röstade på gult för det har vi i vårt vardagsrum 😁
Vi har Auros (Byggfabriken) Varmgul, den är väldigt trevlig! Inte alls skrikig utan varm och matt så det blir inte överväldigande. Vita lister och vita tak, jag var sugen på vit bröstpanel också men tänkte sen att det skulle kännas som att bo i en cigarett... Skulle gärna måla om lister i nån slags gröngrå nyans, men det får bli ett senare projekt :)

IMG_9883.webp
Har funderat på gult i köket (har ljusblått nu) men då i en något mildare kulör. Den här heter Pippi. Men det lär inte hända på ett tag då vi går in på fem, möjligen sex hundar nu 🙈 De ställer sig gärna mot väggen och tittar ut genom köksfönstret - skitiga tassar 🐾

Blått hade jag inte valt till ett vardagsrum utan en varmare, mera ombonad färg. Varm gult med dragning åt det röda hållet och inte för intensivt blir min röst.

Liknande trådar

Hemmet Håller på o fixa köket, så mycket det går i alla fall. Budgeten tillät inte att riva ner exakt allt o börja om. Så det fick bli såhär...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: Lukaskatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Bästa länet för häst?