MJLee
Trådstartare
Bisarr fråga jag vet men satt och funderade på det igårkväll efter lite surfande på Buke och gosande med katt. Min älskling (burma) är precis som en arab. Liten, kompakt men ändå ädel, smidig och elegant. Hon reagerar blixtsnabbt på allt stimuli, 'mycket katt' som kräver mycket av sin människa, fysiskt men framförallt mentalt, hon behöver aktivering annars kan hon bli outhärdlig. Hon liksom flyger fram som en liten dunboll (när hon inte klumpigt dråsar ner från bord och stolar ) Lirkande är ett måste annars går hon i baklås och allt blir bara fel. Mycket intelligent och läser av människor bra och har ett större behov av människor än andra katter. Nikita är också ganska 'stoig' blir hon missnöjd visar hon det med all (o)önskad tydlighet, hon kan vara envis, tjurig, sur, och samtidigt så otroligt känslig och gosig att ingen kan motstå henne . Inte en katt för alla men perfekt för mig.
Min brors katt som bor här tillfälligt är ett SWB! Stor, långbent med lång härlig svans, lugn, positiv, stabil i humöret, ganska okomplicerad. Kanske inte världens ädlaste utseende, ser ut som en 'vanlig' katt. Kräver inte lika mycket av sin människa, men ger mycket och är allmänt mysig och kan dessutom klättra bra och är en bra musjägare (uh, bra gångarter?). Ricki nöjer sig med mat, lite lek, gos och bra platser att sova på. Blir sällan arg eller upprörd, han är den proverbiala 'cool cat' som inte hetsar upp sig i första laget. Han har alla fyra tassarna på jorden och har ett mycket lugnare rörelsemönster. Närmare baselinen för vad de flesta anser att en katt ska vara
Så vilka hästraser är era katter?
Min brors katt som bor här tillfälligt är ett SWB! Stor, långbent med lång härlig svans, lugn, positiv, stabil i humöret, ganska okomplicerad. Kanske inte världens ädlaste utseende, ser ut som en 'vanlig' katt. Kräver inte lika mycket av sin människa, men ger mycket och är allmänt mysig och kan dessutom klättra bra och är en bra musjägare (uh, bra gångarter?). Ricki nöjer sig med mat, lite lek, gos och bra platser att sova på. Blir sällan arg eller upprörd, han är den proverbiala 'cool cat' som inte hetsar upp sig i första laget. Han har alla fyra tassarna på jorden och har ett mycket lugnare rörelsemönster. Närmare baselinen för vad de flesta anser att en katt ska vara
Så vilka hästraser är era katter?