Bukefalos 28 år!

Vilken klippmaskin?

S

SanchoPancho

Jag skall införskaffa en klippmaskin, jag har en nu men den årkar inte igenom pälsen överallt.. Vet inte vilken som är bäst.. Vilken har ni? Var köpte/beställde ni den?
Någon som vet något om denna? STEWART CLIPMASTER
:banana:
 
Jag beställde min på Boleprodukter efter att ha frågat här på forumet och jag är jättenöjd med den!!!
Klipper "slätt och fint".
Ärligt talat kommer jag inte ihåg vilken jag har och nu ligger den nerpackad i en låda i bastun tillsammans med allt annat eftersom vi bygger stall och jag är sadelkammarlös, men den kostade 2700 har jag för mej.
 
Stewart Clipmaster är väldigt bra och prisvärd. jag har haft min i ett par år nu och är helnöjd, den är driftsäker, klipper snyggt, och orkar att man klipper ett par riktigt tjockpälsade hästar i sträck utan att bli varm.
 
Stewarten blir inte för tung då? Man skall ju orka hålla den ett tag.. Hur är de med de andra maskinerna? Har inte hittat någon i "mellanklassen" som inte är så stor..
 
Jag har en Alfa Laval, den klipper jättebra och tjock päls är inga problem, den orkar igenom det mesta. Nackdelen är att den är ganska tung.
 
Jag har också en Alfa laval och min blir så himla varm efter ett tag trots att jag fyller på med clipperoil när det behövs.. Blir din det med?
 
Är oxå nöjd ägare till denna maskin, Tung nja man vänjer sig, har haft min i 3-4 år och klipper bra tycker jag och inte den dyraste på marknaden heller, tycker själv att ljudnivån dock är lite hög.
 
jag har en cordless clipper (börjes), tycker den är bra för att vara så billig! låter väldigt lite, skakar ganska lite iaf, och är väldigt smidig.. :bow:
 

Liknande trådar

Utrustning Min klippmaskin som är isch 4 år gammal, köpt från jula stendog mitt under en klippning av ponnyn. Sambon har kollat på den, men hittar...
Svar
5
· Visningar
557
Senast: Jeps
·
Utrustning Nu gav våran klippmaskin från Jula upp mitt under en klippning. Så därför måste en ny införskaffas. Har ni tips på någon bra modell...
Svar
14
· Visningar
996
Senast: Bri
·
Hemmet Hittade en gammal tråd från 2008 på ämnet, men tänkte att jag skulle be om lite mer uppdaterade tips. Kanske vet ni någon specifik...
Svar
14
· Visningar
839
Senast: machafuko
·
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 310
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp