Bukefalos 28 år!

Vilken modell av Bucas ska jag välja? (vintertäcken)

Fashionistan

Trådstartare
Jag ska köpa ett vintertäcke till min fuxa och jag undrar vilken modell jag bör välja!

Hon har nu ett Bucas Smartex Rain :love: och jag vill ha ett som är snäppet varmare (200g?) då detta börjar bli för tunt. (hon är inte kall men kunde gott vara varmare under täcket, och nu blir det ju bara kallare och kallare)


Täcket skall såklart ha ordentliga vattenpelare och andas bra (som Bucas överlag :bow:) och tåla MYCKET galopp och bock i hagen! :D;) Skall passa från ungefär +5 grader till ungefär -10 till -15 grader nånstans! :)


Vill också gärna ha tips på ett härligt stalltäcke som inte tar upp strö (glatt utesida), behöver inte vara Bucas, bara det är "liggvänligt" för hästen! :)


Tack!
 
Sv: Vilken modell av Bucas ska jag välja? (vintertäcken)

Då kan du ju köpa ett Bucas Celtic medium och ha ditt smartex som skaltäcke utanpå när hästen går ut. Då behöver du bara köpa ett täcke istället för ett vintertäcke och ett stalltäcke.:idea:
 
Sv: Vilken modell av Bucas ska jag välja? (vintertäcken)

Fast jag gillar separata täcken! Det blir smidigare för hästen att bara ha ett täcke på sig! :)
 
Sv: Vilken modell av Bucas ska jag välja? (vintertäcken)

Kolla Bucas Celtic täckena, light är bara med fleecefoder och medium är med fleecefodret och 150 gram.

Utetäcket tycker jag du ska ta ett Bucas Smartex Medium. Som regntäcket, men med 150 grams foder.

Det är ganska enkelt när det gäller deras täcken.
Light - fleecefoder
Medium - fleecefoder + 150 gram
Heavy - fleecefoder + 300 gram
 
Sv: Vilken modell av Bucas ska jag välja? (vintertäcken)

Okey! Ja det sitter verkligen toppen så!

Du hjälper mig alltid med täcken! haha!
 
Sv: Vilken modell av Bucas ska jag välja? (vintertäcken)

Bucas Freedom Turnout extra, 300gr foder, är ett prisvärt täcke tycker jag.
Inte lika slitstarkt kanske som 'vanliga' Bucas, men mkt bra passform.

(Annars gillar jag horsware Rhino som finns med både 200gr och 380 gr foder. SUPER passform och väldigt slitstarka.)
 

Liknande trådar

Hästvård har i år klippt min häst för första gången, då hon blir som en mammut på vintern. har ett 300g stalltäcke på inne, ute får antingen...
Svar
9
· Visningar
1 414
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp