Bukefalos 28 år!

Vilken parfym ska jag prova?

Lovisaleonora

Trådstartare
Det är tid för en ny doft. Jag vill nog ha något sandelträigt, lite sadelaktigt. Låter som jag borde leta på mäns dofter, men någon på damsidan borde jag väl hitta?

Som motvikt jag jag berätta vad jag brukar bära: Biotherm Eau Vitaminée, Paris Hiltons Heiress och gärna Flowerbomb när jag kommer på tillfälle där den funkar (inte på jobb).

Funderar lite på Chanel no 19, men efter att ha provat 3 ggr utan att kunna bestämma mig (jag är ju snål också, den kostar närmare 900 kr så jag vill verkligen vara säker på att gilla den) så har jag hittills inte slagit till.

Så, alla förslag välkomna. Och glöm inte berätta vad du själv gillar - nu är det ju dax att titta på dofter i prisvärda presentkartonger!
 
Sv: Vilken parfym ska jag prova?

Amarige de Givenchy tycker jag luktar gott, den doftar sandelträ.
En annan parfym som jag älskar och som jag tycker har lite maskulin doft är Gucci by Gucci. Den är min favorit!
 
Sv: Vilken parfym ska jag prova?

Jag slår ibland till på Poison, en älskad klassiker.
På dagtid använder jag nästan uteslutande Boss Woman eller sambons Chanel Allure. Använder oftast herrparfym ska erkännas, tycker bättre om den typen av dofter.
 
Sv: Vilken parfym ska jag prova?

Poison har jag aldrig provat, men en snabb googling säger att Pure Poison innehåller både bergamott och sandelträ så den tror jag att jag ska prova, jag behöver också nåt nytt, man blir ju avtrubbad när man använt samma doft ett tag.
 
Sv: Vilken parfym ska jag prova?

Poison hade jag alltid när jag var yngre, vid utgång. Oj, jag kommer ihåg att den var supertung.

Och intressant att du väljer herrparfymer - jag ska botanisera lite på den sidan tydligen!
 
Sv: Vilken parfym ska jag prova?

Min absoluta favorit genom åren är "Giorgio Beverly Hills". Har tyckt om den sedan 80-talet ;) ...
 
Sv: Vilken parfym ska jag prova?

Sånt beundrar jag! Trogen sin doft sedan 30 år. Själv tröttnar jag och blir nästan lite illamående, Green Tea kan jag t ex inte med, trots att jag använde den mycket innan.
 
Sv: Vilken parfym ska jag prova?

De är ofta bättre tycker jag. Jag har svårt för många damparfymer, poison undantaget. Ja, den är tung, men ibland vill jag vara det. Chanel Allure är fantastisk, den måste du dofta på!
 
Sv: Vilken parfym ska jag prova?

Jag ska absolut sniffa på Allure, den stod bredvid no 19, men jag gick direkt på huvudmålet. Likt en blodhund i spår.
 
Sv: Vilken parfym ska jag prova?

Jag gillar också kryddiga parfymer.
En favorit är Armani diamonds.
Inte så billig, tyvärr. ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp