Vilken sadel???

skogersson

Trådstartare
Om ni hade haft 8-10.000kr att spendera på en sadel, vilket märke skulle ni köpa då?
Jag skulle nog köpa en prestige,Wintec Isabell Werth,Kieffer.
Svårt att välja..det finns så många bra sadlar.

Sv: Vilken sadel???

Wintec Isabell Werth

enda valet för mig!

märke vet jag inte helt, men en bomlös hur som helst, är väldigt nyfiken på dem.

Eftersom jag köpte min sadel för 16000 så köpte jag precis den jag ville ha ;) En Morris and Nolan flatback

skogersson skrev:
Om ni hade haft 8-10.000kr att spendera på en sadel, vilket märke skulle ni köpa då?
Jag skulle nog köpa en prestige,Wintec Isabell Werth,Kieffer.
Svårt att välja..det finns så många bra sadlar.

Jag skulle köpa de sadlar jag redan har, en Dominus och en Wellington. Men med 10 000 kommer man ju inte långt, så det skulle blir begagnade då.

kiffer med omvärm barbom
super!!!!!!!!!!!!!!!!

En begagnad Albion kanske...älskar den.
Men svår fråga..har inte haft så många sadlar.

jag skulle vilja ha en prestige (som jag kommer att köpa imorrn :D, fast då en billigare:P) o så skulle ja vilja ha en kieffer.. men dom ligger inget bra på min häst :crazy:

En beg. Barnsby Whitaker flatback skulle jag nog köpa, eller en Stübben MF Spezial hoppsadel med stora klossar.

När det gäller dressyr skulle det bli en County dressyrsadel (beg) eller en Jensen om man hade tur och hittade en beg för de pengarna.

Stubben, Albion, County, Prestige, Amerigo, Dominus, hubertus eller Crown.

Varierande prisklass, men dom kostar över 10.000:- i nypris fins oftast begagnade till en billigare peng.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 124
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka