Vilken sadel?

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Allimacarson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 3 601
A

Allimacarson

Hej!

Jag funderar på att köpa ny hoppsadel och undrar vilka ni tycker är bra??..Jag vill ha en sadel med rejäla klossar fram eftersom jag ska ha den i terrängen.
Ingen som har Prestiges ParisK sadeln?

Kram Allimacarson:smirk:

Sv: Vilken sadel?

Jag har prestige sidney, beställde extra framskuren och med extra stora klossar, funkar kanon i både terräng och hoppning.

Jag har en Bates och den är super när man rider terräng. Lagom framskuren vilket gör att man kan om man vill ha kortare läder och så är det bra stöd som inte stör när man står upp.

Kan verkligen rek den

jag har en gammal stübben siegfried mf spezial med stora klossar, är jättenöjd med den som både hopp och terrängsadel

Jag trodde nästan att jag var den enda som red i en gammal stübben siegfried, fast min är nästan äldre än mig och har inga nämnvärda klossar- ny hoppsadel får bli nästa investering, eller så får jag lita på min balans och en sån här extra sadeljord...:D

jag har ridit i en Prestige paris D special... vet inte om dom är lik K sadeln men absolut inget ja skuille rida terräng i... nästan inge stöd alls.. urk gillar inte den sadeln.

Jag har också en Amerigo sadel, den är kanon, jätte skön!!

:bump:

En sån här vill jag ha när jag blir rik:

106077093426619ima.jpg

Nu har jag en Albion Legend, den gillar jag också men denna vill jag ha i terrängen. :love:

Vilket märke är det på den sadeln?? Är det den som kostar typ 30-40000kr?? Skulle vilja ha en sån men då får man ju typ spara hela livet..Och när jag är 70 år kanske jag inte har så mycket användning av den längre:D

Jag har en Stübben Artus som är gjord för att funka i både hopp och terräng. Den har inte så stora klossar men är mycket framskuren och ger ändå väldigt bra stöd
Har också ridit i en Albion X. C. Lightwight den är verkligen jätteskön och har väldigt framskurna kåpor. Dessutom är den väldigt lätt.

Albion
http://www.albionsaddlemakers.co.uk/products/xc.htm#

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en Prestige Eventing . Kan inte säga annat än att den är helt kanon . Trivs jättebra med den !

jag har ridit i pessoa terrängsadel vet inte vad den heter men den har mocka på sätet och vid knäna. den var jätte bra!

Senast ändrad av en moderator:

Har också ridit i en sån, gammal och sliten, men jag håller med om att den var bra!

Blyth Tait har gjort den sadeln och den heter så också. Idag tror jag inte att den går att få tag i med mocka och det är väldigt synd för den var super.

Köpte en sådan när Bert tog in dem första året och den gav ett jättebra säkert säte

Hadde en gammel stûbben sigrfriedn CS II ifjor - store klosser forran og bak og en super sal i terrenget, måtte desverre selge denne da den ikke lenger lå bra på hesten min.. Har nå kjøpt en prestige golden star, liker den godt i sprang nå når jeg har blitt vant med litt mindre klosser, men er litt spent på hvordan den blir i terrenget noen som har prøvd denne??

Liknande trådar

Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
304
Senast: MayGrace
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
436
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
513
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka