Vilken stl.? ..och färg

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare RebeckaKihlberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 194
Sv: Vilken stl.? ..och färg

Det där är en 125. Det är jag nästan säker på..... Ljusblått skulle se underbart ut på den hästen..... :)

min d-ponny (ädel) har 125 i täcken. regntäcket är lite kort men annars bra medan fleecetäcket är alldeles för stort i bogen så jag skulle tro att din behöver strl 130 :P

Nej..INTE babyblått....*spyr*..de är för mycket "My little pony" över de.

Blir nog någon jordnära färg men snygg passoal ..olivgrönt men beige/vit passoal och beige text är de som lockar mest nu...

Galathea skrev:
Oj vad stora täcken alla verkar behöva till sina hästar. Min lilla arab är ca 153 hög men han har bara 125 i täcken. Dom är dessutom ganska stora. Men så är han ju visserligen bara 3,5 år så han har inte hunnit blivit så jättemusklad ännu. Hur som helst så tycker jag nog som dom andra, försök luska ut vad hästen har för storlek. Sedan tycker jag att grått är jättefint på skimmlar. Även om du inte gillar h**ks så kan du ju kika på deras grå fleecetäcke dom har. I katalogen sitter det t.o.m. på en skimmel och jag tycker det är såå snyggt. Behöver ju inte köpa därifrån, tänkte mest på hur det ser ut och så. :smirk:
Harry har också 125 i täcke och han är 156 cm :D :D

d-ponnierna i vårt stall drar 125

Grängesberg skrev:
135 absolut!

Mina D-ponnyer har 135-145 på tcäen.. gärna 140 om det finns, dom är ganska grova..

Min lilla C-ponny har 125 på sina täcken så jag tror att 125 blir för litet på en D-ponny..

Har 125 till min arab/halvblodskorsning på 156cm

Keep on Dreaming skrev:
Har 125 till min arab/halvblodskorsning på 156cm

Visst är det märkligt..
Mina maxade D-ponnyer kan absolut inte ha 125 cm.. då kan dom inte gå öht.. Min C-ponny har 125, lite stort, hon skulle behöva 120 cm...

Det hela beror ju på hur dom ser ut i kroppen.. inte hur höga dom är eg..

En ponny ska vara en ponny! Enligt min åsikt.... Rosa lila och ljusblått i mängder!!! Marinblått, mörkgrönt, brun o.s.v är sååååå tråkigt.

Vinrött såklart.
125 tror jag skulle vara bra när den inte värkar vara så jätte musklad. Men det beror helt på vad det är för märke.

RebeckaKihlberg skrev:
Nej..INTE babyblått....*spyr*..de är för mycket "My little pony" över de.

Blir nog någon jordnära färg men snygg passoal ..olivgrönt men beige/vit passoal och beige text är de som lockar mest nu...

Jag röstar på oliv :banana: !

Det där med täckstorlekar är jättesvårt. Min travare på ca 155cm hade ett täcke på 145cm som läg jättebra på henne. Så gick jag och köpte ett nytt täcke till henne (också 145) och det är ganska stort. I bringan håller täcket inte ihop (hoppas ni förstår vad jag menar, det liggar alltså inte kant i kant) trots att jag har täcket på det minsta.

Och våran shettis har 95 på sitt utetäcke (sånt där minitäcke från B*rjes) så vi köpte ett fleecetäcke i 95 till henne och det hänger lång nedåt knäna på henne!

Och som någon sa, det beror på märke. Dessutom har jag upptäckt att B*rjes har jättekonstiga storlekar på sina täcken. Ibland kan ett 145 ligga jättebra på travaren och nästa täcke är SKITSTORT! Det tredje är så litet att det passar på en c-ponny.

Likadant är det tydligen med sadlar där. men det var itne det råden handlade om.

Till trådskaparen: Jag skulle kolla in hennes täcken, det bruakr ju för det mesta finnas storlek på lappen i täcket.

MVH Lillan

Jag tycker täcket som ponnyn har på bilden är jättefint! Satsa på att köpa marinblåa transportskydd istället :angel: ;)

Nej nej nej inte som tävlingstäcke..det är del för brett kantband (eller vad man ska kalla de)..sen tycker jag personligen bara att det ser "billigt" ut och de är inte tanken.

Tanken är ett snyggt tävlingstäcke, stilfullt ..ingen ponnysött eller "bling-bling".

Håller helt med dig gällande transportskydden...dom är gräsliga, men som tur är så är dom inte hästens utan ett par lånade för hans egna passade inte när vi hade lindat honom.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka