Vilken storlek behöver jag?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 827
F

Fjunet

Tänkte beställa en Kingston Four Seasons från Börjes, men har hört att de är stora i storlekarna. Vilken storlek behöver jag? Jag har 36/S i vanliga fall.

Sv: Vilken storlek behöver jag?

Fjunet skrev:
Tänkte beställa en Kingston Four Seasons från Börjes, men har hört att de är stora i storlekarna. Vilken storlek behöver jag? Jag har 36/S i vanliga fall.

Hej, ska man köpa en "billighetssadel" ska man nog inte köpa en på postorder. Många gånger behöver det inte vara något fel på dessa sadlar men det är skiftande i kvalité. Därför rekomenderar jag inte ens att du beställer någon utan köper en som du kan se och kunna kolla att den är jämn i stoppning och rak i bommen.

Sudden; Det är väl en jacka?

Fjunet; Börjes storlekar tycker jag är något stora, iaf i jackor osv.

Joo, dom är rätt stora i storlekarna !!

Fjunet skrev:
Så XS borde passa?

Det tror jag ! Jag har 36/38 och har XS i en jacka från dom så det borde verkligen passa ! Lycka till med köpet ;)

Jag har 38/40 och köpte en jacka i medium och den var rejält stor

Håller också med om att Börjes är rätt stora i storlekarna. Har i alla fall varit, har några gamla ridbyxor därifrån och på dom får man ta typ två storlekar mindre än vad man har i normala fall. Har en beige jacka därifrån med köpt för kanske två år sedan och den upplevde jag också som åtminstone en storlek större än på de jackor jag har i vanliga fall.

Ursäkta. Läste inte hela meningen, hann bara läsa kingston! O så såg jag en sadel framför mig.
Ursäkta igen. Kan ändå inte svara på deras klädstrl.

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
221
Senast: EZMK
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Freazer
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka