Vilken storlek på Novabett?

Harbor

Trådstartare
Vår häst lär ha haft ett Novabett tidigare och trivats på det så nu tänkte vi köpa ett nytt sånt. Han har 12,5 på andra bett och nu undrar jag om jag ska ta 13 eller 14 på det. Novas 13 är bara 12,2 mellan ringhålen och 14 är 13,3 på riktigt.
Vi har haft ett Beris med 12,5, med bettskivor och det är trångt!
 
Jag tycker inte att novabetten är så små. Min har 12,5 i sitt Sprenger Dynamic, så jag köpte stl 13 i Nova eftersom de rekommenderar att man går upp en stl, men jag kunde köpt 12,5 utan problem.
 
Jag hade med mig måttband när jag köpte mitt Nova då jag läst att det kunde vara litet i storleken men det var exakt som det stod och jag har exakt samma storlek som övriga bett. 11,5 cm.
 
Jag funderade om man kunde ha bettskivor på storlek 14. Då borde det bli petfekt i storlek. Låter det tokigt?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 548
Senast: Buongusto
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 096
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 122
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
483
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp