Vilken utblidnings nivå

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Becca85
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 790
B

Becca85

Om en häst hoppar banor på 90 cm. Vet ej om det var cler round. Vad är det då för utblildning på den i hoppnig. Vilken klass är den hästen i då. :confused:

Tackar så mycket i förhand.

Sv: Vilken utblidnings nivå

Om den hoppat banor på träning på 90 cm är den utbildad LD, om den startat 90 clear round är den tävlad LD, och borde den inte vara tränad något högre då?

Hästen har tävlat 90cm vet inte vad den har tränat för höjd.

Är det en unghäst? Det är utbildningspunkt av en unghäst så det är ju inte så bra för en vuxen häst.

Det är en vuxen dressyr häst. Ägaren tror att den har hoppat runt 90cm på tävling. Den har tävlat LA dressyr. Så det är kul att veta vad den har för utbildning i hoppnig. Och det verkar inte vara så bra......men nu är det en dessyr häst.

Liknande trådar

Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
381
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
746
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 659
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 524
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka