vilket bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Oscis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 602
O

Oscis

Jag har funderat under lång tid nu över vilket bett jag ska ha till min häst när jag hoppar. Orsaken till att jag vill ha ett annat bett än mitt vanliga tredelade, är att han blir väldigt stark och springig efter hindret. Jag vill inte ha ett jätte skarpt bett till honom men ändå något som gör att man orkar hålla honom. Jag har funderat på pessoa bett eller ett galopp bett, men jag vet inte vad tror ni?
tack på förhand.

Sv: vilket bett?

Abolut inga hissbett (vilket pessoat är) skulle satasa på jackandar eller pelham. Sök på pelham bett här i forumet så får du reda på mer om det.:)

Sv: vilket bett?

Obalans efter hindret visas ofta av att hästen blir stak och springer. Om du tappar balansen får du tyngden framåt och stapplar/springer framåt.

Är det bara efter hindret han är stark så skulle jag träna mer på ridningen och på att få bättre språng.

Är han stark hela tiden skulle jag prova jaktkandar eller pelham (med två tyglar så du kan reglera när du vill ha stångverkan). Pessoa är ingen bra ide (sök här på forumet) och med galoppbett antar jag att du menar d-ringsbett? Det är inte starkare än ett vanligt 3-delat det ger bara en parerstängsverkan som gör det lättare att ta de ledande tygeltagen.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
500
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 041
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 070
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka