Vilket bett!?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kissan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 609
K

Kissan

Hej!
Min häst liksom "suger" in sitt bett och tuggar på det... han verkar inte heller vara allt för bekväm med det vid ridning, han liksom gapar och tuggar för fullt!

Har provat ganska många olika bett, men inget verkar fungera´, finns det någon som har tips på något bra bett för hästar som inte riktigt vill acceptera bettet?
//kissan

Sv: Vilket bett!?

tandläkare kommer och kollar på honom inom kort. Skulle man kunna rida betlöst under tiden? Rider dressyr, hur "svårt" är det att rida hästen i rätt form på ett sådant?

Sv: Vilket bett!?

Har man inte ridit på bettlöst innan så är det svårt. Se till att tandläkaren tipsar om bett också :)

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
500
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 215
Senast: sweep
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 779
Senast: cirkus
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: Islaend
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka