Vilket husdjur ska jag välja- drake eller enhörning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går ju att ta en omplacering från ett drakhem kanske? Drakar kan leva ganska hårda liv och ibland händer det att drakhemmen får in hemlösa drakar som har flugit in i berg eller krockat med flygplan och vingarna är känsliga så de brukar tyvärr inte kunna flyga efter sådana kollisioner.

Det är ju en bra idé. Det är ju så många som tar en sommardrake. Ja visst den är söt som liten men sen då.. när hösten kommer och man åker hem från sommarstället.
 
Du har inte funderat på en Fågel Fenix istället?

Fördelen med den är ju att det räcker att skaffa en och sen kan den liksom gå i arv eftersom den kommer att föryngras med hämna mellanrum.

Nackdelen är ju att en får träna upp den och börja om varje gång, men jag tänker att fördelen är ju att en vet vad den har för stamtavla och på så vis kan ha ett hum om hur den kommer bli som äldre!
 
Skönt att det inte bara är jag som är förvirrad! :p

Finns det ingen politiker här som kan redogöra för var deras parti står i frågan om vingklippning av drakar?

Det känns som att SD är väldigt mycket för vingklippta drakar eftersom det minskar dess rörlighet och de kan inte flyga över de svenska gränserna. På så vis behåller vi vår svenska drakras intakt, utan några mångkulturella och språkliga influenser!
 
Senast ändrad:
Du har inte funderat på en Fågel Fenix istället?

Fördelen med den är ju att det räcker att skaffa en och sen kan den liksom gå i arv eftersom den kommer att föryngras med hämna mellanrum.

Nackdelen är ju att en får träna upp den och börja om varje gång, men jag tänker att fördelen är ju att en vet vad den har för stamtavla och på så vis kan ha ett hum om hur den kommer bli som äldre!

Men den behöver väl aska att resa sig ur?
låter jobbigt att ha aska hemma.
 
Ja det kan du! Tycker det verkar rätt praktiskt.
Det finns nog inte heller några längd och viktbegränsningar.
Pegasus bar ju Zeus blixtar. Måste vara jättestark!

Ja.. jag läste någonstans vad en blixt vägde. och det var mkt! :) så hen måste vara viktbärande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarpratare 2024
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp