Vilket Remontträns ska jag ha??

Pam

Trådstartare
Har försökt att söka på internet men hittar inget vettigt Remontträns.
Söker ett snyggt och stilrent remontträns till tävling.
Är det bara dyon som gäller?? Eller finns det nåt remontträns till bättre pris, men fortfarande snyggt och bra passform???
In med bilder!

Sv: Vilket Remontträns ska jag ha??

Jag har några remont hemma men det med bäst passform och mitt favorit är ett ihop plock då orginal nosgrimman var för lång på nos delen. Grunden är iaf ett lyckås och pannbandet ett OS, nosgimman fyndade jag på GHS.
31786643.jpg

Detta är ett hubertus.
27554533.jpg

Dom andra hade jag inte bilder på:)

Jag är larvigt förtust i Hubertus läder, så ett sådant skulle jag inte tacka nej till. Bra mycket billigare än Dyon dessutom.

Annars har ju h**ks ett riktigt snyggt och billigt remontträns. :)

Tänkte precis svara TS när jag såg din nosgrimma på skimmeln. Precis det jag tänkte skriva!
ska det vara remont så ska det vara med nosgrimma med ställbara spännen på nosdelen! allt annat går fetbort då övriga remontgrimmor är för långa i nosdelen och stör bettet osv - helt värdelöst. dessutom är ju den nosgrimman med spännen väldigt nätt och prydlig!

eftersom inga såna kompletta remonträns finns på marknaden vad jag vet, så skulle jag köpa vilket huvudlag jag än gillade i stilren modell, och sen köpa nosgrimman separat.

bifogar bild på nosgrimman för nära studie : )

5b481158.jpg

Ja precis. Det är en hel omöjlighet att hitta ett komplett träns med en ställbar nosgrimma. Jag tycker jag fick leta länge bara för att hitta nosgrimman. Dyon har väl bara med ljusa sömmar och för mig känns det lite overkill att betala över 2000 bara för att jag vill ha en sådan nosgrimma.

+ oxo
Hööks har ett komplett träns med ställbar nosgrimma, ser ut som Dyon´s.

Håller med om att nosdelen på alla fasta remontgrimmor är för lång.

Mitt underbara Henri de Rivel träns, dock bytt pannband

Jättemjukt och fint i lädret, min häst har väldigt långt och smalt huvud så hon har på yttersta på längden och innersta runt nosen, men ändå ser det inte kostigt ut. Köpt på E*O.
74399_1271180437.jpg

GG remont är faktiskt ok, min häst har långsmalt huvud och visserligen har jag inte tränset men jag har remonten och den är helt ok, passform jättebra (INTe för lång överdel mirakulöst nog), mjuk och snygg (stilren) nog.
Då kan man ju köpa hela tränset komplett vilket jag vet finns, borde inte vara så galet dyrt ju för dom är ju inte värre än Dyon iallafall.

Verkligen inte bra bild men här är den ihop med ett svart gammalt Farmland träns som uppenbart inte matchar haha.

Tror att ett svart GG träns visas på sista sidan av shoppingtråden här också.

den där remontnosgriman har jag också :D eller hade, vart vet jag inte.
sjukt fin, gillar att den har spännen uppepå.

ts: jag tycker nästan inte det finns några fina remontträns att köpa, jag har ALDRIG sätt något som fallit mig i smaken. man är typ alltid på säkrare mark när man "väljer" att göra ett ihopplock. jag har verkligen inga bra bilder men jag har köpt ett gäng remontnosgrimmor och haft på hubertus, OS, Stübben, Riders Company och Schockemöhle träns och det har sett supersnyggt ut till allt. det svåraste är, för mig iaf, att hitta rätt bruna nyans.

Köpte ett från Treadstone, tycker det är snyggt och det är bra läder och inte så dyrt.

Fast det där beror ju på hur hästen ser ut... Min häst har aldrig behövt ställbar remontnosgrimma, har två stycken "vanliga" och de är bra i längd.

Till TS, jag tycker att det finns ett gäng snygga remontträns till hopphästar, Dyon, GlenGordon, Hööks har också ett snyggt, Treadstone osv. Tycker att remonterna med ställbar nosgrimma hör hemma på hopphästar, men det är ju en smaksak.

Själv kör jag ihopplock, Hubertusträns med remontgrimma från Hööks och ett Kiefferträns med remontgrimma av okänt märke.

Tack för alla svar.
Hade nog tänkt mig att kanske bara behöva köpa ett träns och byta pannband på det. Men det ser svårt ut.
Var och tittade på dyonkopian på h**ks idag. Verkade helt okej, förutom att nackdelen inte var mjuk..

oxo: Vad är det för märke på den med spännen över nosen??

Gl*bus har en enfärgad remont med spännen på framsidan svart/brun och med silver eller mässingspännen som går att köpa lös, dock bara i stl full om jag minns rätt.

Jag har både dyon och H**ks kopian och jag måste säga att jag är besviken på dyon. Nosdelen är inte fast så den kan tippa om ni förstår vad jag menar så även om du anpassar höjden/längden rätt så ramlar nosdelen ner iaf, förutsatt att du inte drar åt för kung och fosterland men det är inget jag gör...

Kopian däremot har en fast vinkel mellan nackremmen och nosdelen vilken gör att den håller sig på plats. :bow:

En sådan nosgrimma har jag också, men nosdelen blev ändå för lång. Så jag klippte av en aachenrem i lagom läng och satte dit istället.

28564118.jpg

Har du sett Schockemöhles remontträns? Det tycker jag är snyggt och lädret är mjukt som sammet!

Fast det där beror ju på hur hästen ser ut... Min häst har aldrig behövt ställbar remontnosgrimma, har två stycken "vanliga" och de är bra i längd.

Tycker nog det är mer regel än undantag att de icke ställbara har för lång nosdel. Flertalet bilder på icke ställbara bara i denna tråd, demonsterar också detta faktum.

Gaia: vad smart!

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
982
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 493
Senast: Nota
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31