Bukefalos 28 år!

Vilket salt i saltsten?

Modig_Korn

Trådstartare
Använder inte saltsten till mina djur. Men kom att tänka på vid en googling på salt. Vilken typ av salt är det i saltstenar? Är det samma i alla eller olika per djurslag? Man får väl lov att anta att det är det billigaste tänkbara saltet som finns eftersom det hamnar i djurprodukter.
 
Sv: Vilket salt i saltsten?

Rent koksalt av livsmedels kvalité är väl det som står på innehållsdeklarationerna iaf. Sen finns det ju såna som har mineraltillsatser exempelvis selen. Till hästar brukar det ju finnas med endast koksalt, de med mineraltillsatser och Himalyasaltstenar ("rosa" med "naturliga salter").
Stenar till kor och får är jag inte så insatt i, men det står kanske på Granngårdens hemsida.

Ger du löst fodersalt istället för sten?
 
Sv: Vilket salt i saltsten?

Saltstenar brukar vara till för att ge tillskott av natriumklorid - i vardagligt tal koksalt. Sen kan det vara andra mineraler tillsatta men oftast är det nog bara NaCl.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: Amha
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
837
Senast: Hazel
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 597
Senast: Hedinn
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 402
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp