Vilket träns tycker ni bäst om?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mjauen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 466
M

mjauen

Vilket träns tycker ni är bäst att rida på?
är det någon som har ridit med remontträns undrar isåfall vad de e för skillnad mellan vanligt träns och remontträns och vad era hästar tyckte om de?:bump:

Sv: Vilket träns tycker ni bäst om?

jag tycker att det tränset som passar hästen och som den trivs med är det bästa ;) och brunt ska det vara :D

har ridit på alla olika vanligt förekommande nosgrimmor (engelsk med/utan aachenrem, remont samt pullar-) och jag känner ingen större skillnad på min häst faktiskt

Har alltid varit en "engelsknosgrimma-människa" och alltid använt det på pållen. Köpte dock en pullarnosgrimma i höstas att använda när jag hoppar, sedan dess har jag blivit en "pullarnosgrimma människa" ;) Nej men pållen min trivs på pullaret då gör jag med det :P

Hoppar man så ska man ha pullar el aachen & när man rider dreyyr så ska man ha remont el aachen! de e allafall min åsikt :p

mjauen skrev:
Vilket träns tycker ni är bäst att rida på?
är det någon som har ridit med remontträns undrar isåfall vad de e för skillnad mellan vanligt träns och remontträns och vad era hästar tyckte om de?:bump:

Jag rider på remont eller pullar, eftersom engelsk och aachen trycker på tänder och ger munproblem. De flesta hästar trivs bäst med remont, de enda "dumma" med remont, är väl att den inte är så snygg direkt... Och pullar trycker inte heller på tänderna osv.

jag rider på pullar o aachen, ibland kan dt bli engelsk nosgrimma.

Tänker ni på att dt ska vara snyggt först lr tänker ni på något annat?

Har alltid haft engelsk nosgrimma på Kreles, det var det som satt på tränsen när jag började rida honom så...
Har provat pullar men det var ingen skillnad. Aachen gillar han inte alls.
Nu har jag bytt till remont, jisses, inte samma häst länge :eek: Och förändringen är mot det bättre, så den får sitta kvar trots att han ser ut som ett ufo i den :o :D

Provade remont på Snörpa idag, märkte ingen skillnad på ridningen, men hon var jättesöt i remont :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
928
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 212
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
351
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
439
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka