Vill ha tips på hoppövningar!

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Sofia-J
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 118
S

Sofia-J

Hejsan! Nu vill jag ha in massor av olika hoppövningar som jag göra med min ponny :) Han är ganska så feg så vi tränar mycket med läskiga hinder :)

Sv: Vill ha tips på hoppövningar!

Det finns ju miljoner roliga hoppövningar att göra :) men om du vill göra honom lite modigare kan du ju hänga läskiga saker på hindrena (typ jackor och så) och bygga upp hinder av ovanliga saker (halmbalar, spannar m.m.) eller bara ställa och lägga läskiga sakerna brevid hindret.

Eller kan man vända på det, hoppa bara "snälla" låga hinder tills det funkar. Börja sen suxesivt med att öka "läskigheten". Det är viktigt att öka deras självförtroende och att dom ska tycka att "dom är modiga" och att det inte alltid är läskigt att hoppa. Vilket det kan bli om man bara hoppar sånna hinder.:idea:

Jo halmbalar eller höbalar kanske man skulle testa, eftersom vi också börjar träna lite terränghinder :rofl:

Ja, fast jag tycker redan att det funkar ganska bra med de vanliga hindren :) Men jag ska börja lite lätt med mer titthinder..

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
767
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 292
Senast: ufot
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: TinyWiny
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 299
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31