vill inte bli riden?

Calippo

Trådstartare
Har ett 23 årigt gammalt sto som är mycket pigg och fräsch. Har hört att gamla hästrar säger till när de inte vill bli ridna längre, undrar om någon har någon erfarenhet av detta.
 
Sv: vill inte bli riden?

Med detta menas att du måste se din hästs signaler och om de inte verkar mår bra av ridningen så bör du lägga ner. Som du säkert vet visar alla hästar hur de mår olika mycket så en del hästar kan gå och ha ont länge utan att visa något medan andra haltar som om de brutit benet fast de kanske bara har fått en sten i hoven. Lär dig att se hur just din häst mår.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 918
Senast: iNHALE
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 507
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
553
Senast: Gimlan
·
Hästvård Min häst äter inte längre upp müslin med pulvriserade tabletter (Praescend) i. Någon som har något annat tips för att få i hästen...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Galant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp