• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Carisma72
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 896
C

Carisma72

Ni som använder "foder vinäger" eller äppelcider vinäger (är kanske samma sak?):confused:
Vad har ni det mot/för och hur började ni använda det?

Sv: Vinäger

Ger ca. en tesked per dag. Innehåller lite vitaminer och mineraler och sägs rensa kroppen från slaggprodukter. Folk som bantar brukar dricka ibland äppelcidervinäger för att de sägs öka fettförbränningen (eller nått) och mina hästar är lite småmulliga, inte för att jag märker så stor skilnad men ändå. Tror att fodervinäger och äppelcidervinäger är det samma möjligen är fodervinäger lite utspädd.

Sv: Vinäger

Vi ger hästarna ca ½dl äppelcidervinäger varje dag... Och dom blir finare i pälsen och allmäntillståndet... dricker själv 2msk vinäger varje dag... ! =)

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 003
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
874
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka