Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är i v18 och rätt säker på att det jag känner är bebis. Känns så otippat att det skulle vara tarmarna när jag inte känt något innan. Känns som om nån knölar/flyttar på sig :D suspekt känsla.

Jag kan även få så det är ett typ 5 cm avlång hård knöl jag kan känna utanpå magen. Ytterst nyfiken på vad detta är, trycker jag på den försvinner den :o Moderkaka? Bebis? Nått annat?
Livmoder?
 

Fast det har varit på olika ställen. Är när jag legat ner jag känt detta (inte varje gång såklart men hänt 2 ggr). Känner ju vart livmodern går och det har inte varit vid kanten så att säga. Detta är verkligen fast, inte alls så som livmodern känns (utom när jag fått sammandragningar men det är inte på ett sånt litet område och försvinner inte vid tryck :p)
 
Här har ni en till! :bump:
Har längtat så länge och äntligen är en liten på väg :love:.


December
2 - Evenstar, andra barnet
25 - Emrox, första barnet
20 - Rugge, Första barnet

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
4 - Positron, andra barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet
18 - Feathercloud, första barnet
23 - astilbe, första barnet
25 - Cattaflajna, första barnet
30 - leoparden, första barnet

Februari
3 - Monifa, första barnet
5 - JeayL, första barnet
8 - YaHilweh, andra barnet
11 - Sofie_B, första barnet
20 - soom, första barnet
21 - Heulwen, första barnet
24 - pollex, tredje barnet
 
Går idag in i v.20 och senare idag har vi RUL :D så taggad på att få se den lilla igen, vi hoppas få veta kön också :love:

Vad härligt, lycka till! Har ni några förhoppningar på vad det kan vara? Eller en magkänsla kanske till och med? :)

Jag längtar också till RUL, prick två veckor kvar idag.
 
Går idag in i v.20 och senare idag har vi RUL :D så taggad på att få se den lilla igen, vi hoppas få veta kön också :love:

Vad spännande! :bump:Vi fick först veta att det nog inte skulle gå att se kön pga. navelsträngen, men i slutet fick vi veta att det nog så säkert man kan se är en flicka :heart. Känns som de flesta andra än jag tog för givet att det skulle bli en pojke, en sa till och med att denne visste det helt säkert :confused::D. Logiskt tänkte jag att det nog skulle bli en pojke också, men min magkänsla om än liten sa ändå flicka hela tiden :):love:.
 
Vad spännande! :bump:Vi fick först veta att det nog inte skulle gå att se kön pga. navelsträngen, men i slutet fick vi veta att det nog så säkert man kan se är en flicka :heart. Känns som de flesta andra än jag tog för givet att det skulle bli en pojke, en sa till och med att denne visste det helt säkert :confused::D. Logiskt tänkte jag att det nog skulle bli en pojke också, men min magkänsla om än liten sa ändå flicka hela tiden :):love:.

Vi hoppas så på en liten tjej, min sambo är inte alls säker på att han vill ha ett barn till och han har redan två pojkar sedan ett tidigare äktenskap så det vore så mysigt med en tjej i familjen. Vi har gjort vad vi kunnat i förväg för att påverka könet, även om jag tror att det kanske mest är en skröna. :p Drömde häromnatten att det är en pojke och det är det säkert.. men som sagt, vi hoppas på en tjej!
 
I morgon åker vi hem från Spanien, det ska faktiskt bli skönt. Mitt humör pendlar något sjukt i värmen, är extra känslig nu som gravid och då tål jag inte värmen som det är. :p
Men att jaga en dotter på 20 månader som den här veckan har hamnat i det man kallar trotts. Nu vet vi vad folk pratar om! Och här kan vi inte sätta de regler och gränser vi vill på samma sätt som hemma, för inget är som hemma här.

Jag känner den lilla i magen mest hela tiden. Magen växer och idag hittade jag en "fin" solfläck på magen..
På måndag ska jag träffa läkare och se om jag kan testa att jobba 50% igen. Vill verkligen att det ska fungera. Att jobba 7-14 3 dagar/vecka istället för att aldrig vara ledig och bara stressa. Blodsockret har vart kaos hela veckan, men jag kan inte göra så mycket då det är så mycket annat som spelar in här. Bara värmen påverkar.

På tisdag ska jag träffa diabetesläkare samt få en ny cgm (kontinuerlig blodsockermätare), som larmar vid höga/låga värden.

Och veckan efter det är det Rul, mvcbesök och veckan efter det utökat UL, mvcbesök, diabetesbesök, ögonbotten och dietist..
:yuck:
 
Jag är också sjukt känslig för värmen! Jag brukar sällan svettas men nu blir jag fuktig ki ansiktet mest hela tiden. Det är väl det här ständiga jagandet efter barnet som gör det :laugh:

Jag är verkligen inte avundsjuk på alla dina besök:yuck::down: men det är ju ändå skönt att de försöker hålla koll på att ni mår bra:)
 
Vi hoppas så på en liten tjej, min sambo är inte alls säker på att han vill ha ett barn till och han har redan två pojkar sedan ett tidigare äktenskap så det vore så mysigt med en tjej i familjen. Vi har gjort vad vi kunnat i förväg för att påverka könet, även om jag tror att det kanske mest är en skröna. :p Drömde häromnatten att det är en pojke och det är det säkert.. men som sagt, vi hoppas på en tjej!

Är du gravid och din sambo (pappan?) vet inte om han vill ha barnet? Oj, vad jobbigt, hoppas det blir bra ändå :) jag kände att det var en tjej i magen när jag var gravid 2015 och det var vad det var också. Iofs 50% chans att ha rätt men ändå, kunde verkligen känna det.
 
Är du gravid och din sambo (pappan?) vet inte om han vill ha barnet? Oj, vad jobbigt, hoppas det blir bra ändå :) jag kände att det var en tjej i magen när jag var gravid 2015 och det var vad det var också. Iofs 50% chans att ha rätt men ändå, kunde verkligen känna det.

Ah, nej, förlåt! Jag var otydlig. Det här barnet som är i magen nu vill han väldigt gärna ha, det är han superpepp på! Men sen vet han inte om han vill ha ett fjärde barn, så det här kanske blir "enda och sista chansen" för min del. :D
 
Ah, nej, förlåt! Jag var otydlig. Det här barnet som är i magen nu vill han väldigt gärna ha, det är han superpepp på! Men sen vet han inte om han vill ha ett fjärde barn, så det här kanske blir "enda och sista chansen" för min del. :D

Ahh förstår :D herregud jag har ju inte med det att göra heller men blev lite fundersam :p läste din blogg förr när du hade stora bruna stoet (emma väl?) förresten, grattis till graviditeten :)
 
Ahh förstår :D herregud jag har ju inte med det att göra heller men blev lite fundersam :p läste din blogg förr när du hade stora bruna stoet (emma väl?) förresten, grattis till graviditeten :)

Gud vad kul! Ja, precis, Emma. Tack snälla! :) Är du också gravid?
 
Har du kvar henne? Ot kanske :p nä läser bara här :angel: kan inte riktigt bestämma oss för när vi vill ha nästa barn, just nu känns det lagom med ett :)

Ja, hon är kvar! Hon går som fölsto nere i Skåne, har i år lyckats få ett levande föl efter tre försök som inte alls gick vägen. :) Ah, vad mysigt! Grattis till det redan befintliga barnet då. :)
 
Vad härligt, lycka till! Har ni några förhoppningar på vad det kan vara? Eller en magkänsla kanske till och med? :)

Jag längtar också till RUL, prick två veckor kvar idag.


Nä inte haft minsta aning, sambon är övertygad om pojke och hans argument till det är "jag skjuter bara pojkar" :rofl:

Var supermysigt att få se den lilla igen, var en envis en dock och ville inte riktigt som bm ville (klandrar verkligen inte, tråkigaste bm jag mött) så tyvärr gick det inte se kön och de fick heller inte någon bra bild på magsäcken som de ville. Fick därför en extra tid till läkare nästa vecka - då kanske chansen finns att läkaren kan se kön hoppas jag :p
 
Nä inte haft minsta aning, sambon är övertygad om pojke och hans argument till det är "jag skjuter bara pojkar" :rofl:

Var supermysigt att få se den lilla igen, var en envis en dock och ville inte riktigt som bm ville (klandrar verkligen inte, tråkigaste bm jag mött) så tyvärr gick det inte se kön och de fick heller inte någon bra bild på magsäcken som de ville. Fick därför en extra tid till läkare nästa vecka - då kanske chansen finns att läkaren kan se kön hoppas jag :p

Ah, vad synd! Så var det när vi skulle göra KUB:en också, den envisades med att stå på huvudet hela tiden. Jag fick skaka, hoppa, göra squats, gå och kissa, dricka vatten... till slut "gled" den på plats och vi kunde mäta det som behövdes. :D
 
Jag är också sjukt känslig för värmen! Jag brukar sällan svettas men nu blir jag fuktig ki ansiktet mest hela tiden. Det är väl det här ständiga jagandet efter barnet som gör det :laugh:

Jag är verkligen inte avundsjuk på alla dina besök:yuck::down: men det är ju ändå skönt att de försöker hålla koll på att ni mår bra:)

Det är toppen att de håller koll, men jag som är van och vill sköta mig lite själv. Har ett enormt kontrollbehov över min diabetes. Då är det svårt när någon annan försöker hjälpa och vill ändra doser åt mig.

Idag har det vart fb enligt mig perfekt dag. Lite blåsigt, men ändå varmt. Gör att jag klarar det bättre och humöret håller dig mer jämt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
10 251
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 172
Senast: Zpunk
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
859
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 993
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp