Vinterjacka-tips?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fidelity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 909
F

Fidelity

Letar efter en jacka att ha i stallet och när jag rider i vinter. Måste vara varm, skön och snygg.

Maxpris ca 1000 kr.

Kom med massa förslag och bilder.

Sv: Vinterjacka-tips?

I dom flesta hästaffärer finns det reflexjackor (helgula med reflexband) som går på 200-500:-
Ska köpa en när jag får barnbidraget :)

Hn nja en reflexjacka vill jag inte ha. Vill ha en snygg jacka till träningar osv. :)
Vi kan ändra maxpriset då mamma kunde lägga lite pengar, säg max 2000 kr.

Snygg men jag vill inte ha den skärningen på jackan. Men snygg var den.

Beror ju på lite vad du är ute efter. Men Pikeur, Anky, Kyra, PK, Kingsland m.fl. har ju snygga kläder :)

Vilken modell vill du ha då? Vilken färg är du på jakt efter osv osv.?

Själv är jag också på jakt efter något men vet inte riktigt efter vad. Har en bra vinterjacka som riktigt bra och ha i stallet som är köpt genom skolan, men den är så fuuul, en fristadsjacka som är knallblå.. men man fryser inte i den även om det är -25 grader..

Bra att ha i stallet alltså, men och rida i dryper man av svett. :crazy:
Och som sagt så är den ful.. :cool:

Sedan har jag min ULK-jacka som är fleecefodrad i, typ samma modell som på jacson-jackorna. Den är jätteskön! Men min syrra har snott den och vi är inte riktigt sams så jag kan nog inte räkna med och få tillbaks den :mad: :cry:

Jag tänkte kolla lite om jag hittar någon hyfsat stilfull, enkel jacka på någon lokal ridportbutik så vad det blir vet jag ännu inte. Tror det får bli en vanlig svart, enklast och matcha allt annat med. Troligen en lite kortare modell så den funkar och rida i också.

Tänkte jag skulle kolla på Till Häst och Granngården m.fl. i örebro..

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Det är inte en ridjacka jag letar efter, utan en tålig, RYMLIG, varm vinterjacka att dra på sig när jag ska ut runt huset och fixa (med...
Svar
17
· Visningar
1 394
Senast: bettysmatte
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Jeps
·
Fritid Jag är i stort behov av ett par nya skor då mina (som synes) är sönder. Jag har tyvärr en tendens att mina skor går sönder ganska fort...
Svar
10
· Visningar
629
Senast: Derivata
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
375

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka