vinterjacka

cosmorossi

Trådstartare
hejj undrar om ni vet en bra ridvinter jacka.
gärna varm och gosig men ngt typ foder i ( fleece eller fiberpäls)
kanske fristads :)

Sv: vinterjacka

Jag köpte parkasen från Hööks..

Den var jättegosig å skön :)
Hoppas nu bara att den är lika varm som personalen påstod...

799kr så det tycker jag var ett bra pris, om den nu är så bra som de säger :)

Men å andra sidan har jag tittat/provat många andra jackor som jag tycker känns likvärdiga men kostar mkt mer...

Den långa reflexjackan från Hööks är jätteskön på vintern. (och på köpet syns man väldigt bra)

ok tker inte hööks håller sina mått pga köpte nya ridbyxor och sömmen pajade driekt efter första lektionen

Så har mina ridbyxor därifrån med varit :(

Men har köpt några jackor å de har faktiskt hittils varit mkt bättre än ridbyxorna.
Så ridbyxor har jag slutat att köpa där..

Jag tycker också att parkasen från Hööks är riktigt bra och prisvärd. Snygg, väldigt varm och praktisk. Annars är deras varseljacka bra också. Vill man köpa en lite dyrare jacka kan jag rekommendera att titta på vad Mountain Horse har, de brukar ha bra jackor.

ok tker inte hööks håller sina mått pga köpte nya ridbyxor och sömmen pajade driekt efter första lektionen

Men det betyder inte alla alla deras kläder är dåliga. Bara att just de byxorna måste vara felsydda. Du gick väl tillbaka med dem och bytte?
(Min reflexjacka går in på sin 5:e vinter snart. Den är kanon. Senaste ridbyxorna jag köpte där är 3 år gamla drygt och hela och fina än.)
Har några goa fleecetröjor och en i pile som också är 5-6 år gamla och riktiga favoriter hos mig. Jag gillar Hööks rid och stallkläder med tanke på passform, kvalitet och pris.:)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Det är inte en ridjacka jag letar efter, utan en tålig, RYMLIG, varm vinterjacka att dra på sig när jag ska ut runt huset och fixa (med...
Svar
17
· Visningar
1 391
Senast: bettysmatte
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 198
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 004
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka