Vintervila för korsförlamningshäst?

lakrits

Trådstartare
Mitt sto är 17 år gammalt och har haft tre stycken korsförlamningar inom ett år. Två pga. race och en pga. trolig överutfodring.
Jag har ev. hamnat i en situation som kan göra att min häst kan få stå i ett par veckor.........är detta OK utan att hon tar skada över det?

Sv: Vintervila för korsförlamningshäst?

Om bara hästen får vara ute och röra på sig så stor del av dygnet som möjligt och inte får ngn stärkelse men gärna fett så borde det gå bra. HH

Sv: Vintervila för korsförlamningshäst?

Toppen ....tack!
Du har varit gullig och svarat i mina trådar tidigare om korsförlamningar och foder och gud vet allt vad jag frågat om:D och sedan dess har hon inte fått någon stärkelse.....
Faktiskt har hon klarat sig bra hitills på bara grovfoder.....pigg som en mört är hon med ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
901
Senast: tara
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 490
Senast: Tiger tok
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 925
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S