VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

*kl*

SÅ, nu ska det stå 2000 inlägg på räknaren. :D
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

*kl*

Jag och min kompis Moa har ringt 112, nyss!
Gaah, vet inte hur jag ska börja..! är så himla lättad :D haha, nej men vi börjar såhär: jag och moa cyklade hem från unkan (fritidsgården) och på asa vägen så sprang det en drever/hamiltonstövare liknande hund på vägen, en hane. han haltade både fram och bak, riktigt mycket - och då menar jag riktigt mycket!! moa och jag sa att vi bara inte kunde lämna den så vi följde efter den. jag ringde 112 och frågade vad vi skulle göra, så skickade den vidare oss till växjös polis. där så frågade jag vad vi skulle göra och så sa dem att vi skulle kolla på halsbandet om den hade en orange liten ''låda'' på det, så moa fick fast hunden och kollade om den hade det, och det hade den. samtidigt så kom en gubbe i en bil och frågade var vi gjorde och om vi klarade det själva. då sa vi ja och att vi pratade med polisen. sen så pratade jag vidare med polisen i telefonen och så frågade jag varför det var bra att den hade en orange liten låda typ på halsbandet. då sa hon att man typ kunde sända in hunden med den, eller ägaren kunde det. men vi ville inte lämna hunden där eftersom den var skit halt (!), så då frågade vi vad vi skulle göra (till polisen då) och då sa hon att antingen så kunde vi låta den va och låta ägaren sända in den, eller kolla om den hade något nummer på halsbandet och ringa ägaren och be den hämta den eller ta hem hunden och sedan köra den till närmaste polisstation. moa kollade om den hade något nummer på halsbandet och det hade den så vi sa till polisen att vi skulle ringa dit och prata med ägaren och var det något problem så skulle vi ringa tillbaka till polisen. precis då kom mia bark så då så ringde vi ägaren till hunden och så pratade mia med ägaren och så kom dem överänns om att mia skulle ta hem hunden och sen när ägaren (som bodde i sandsbro :O och som jagat i tolg!! fatta, hunden hade springit eller gått skit långt! inte konstigt att den var så halt :O!!) närmade sig så skulle mia lämna hunden till ägaren. sen tackade vi mia för hennes hjälp och cyklade hem.

nu känner man sig som en hjälte!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp