Bukefalos 28 år!

Vita trista garderobsdörrar....

K

Krims

Såna där vanliga, standard vita, lösa garderober som står i vart och vartannat hem, stall och garage. Finns det lite snyggare dörrar som kan passa på dem eller kan man snygga till dem på något annat sätt. Jag har ingen aning om vad de heter (fabrikat/märke etc) men det är sådana där vanliga klumpar på sockel.:crazy:
 
Sv: Vita trista garderobsdörrar....

Det du kan göra är ju att köpa tapet i någon snygg mönstrad färg och tapetsera framsidan:idea:

En smidigare lösning som kanske är lite mera diskret är ju att börja med att byta ut knopparna på garderobsdörren. det gör väldigt mycket! och sedan köpa någon snygg blomsterschablon eller liknande S(om finns på IKEA), som är som ett klistermärke du kan klistra på. Livar upp men är ändå ganska diskret!
 
Sv: Vita trista garderobsdörrar....

Haha lite småkul, poppade upp en annons om det på Fb precis när jag pläddrade mellan flikarna. :D
 
Sv: Vita trista garderobsdörrar....

Haha lite småkul, poppade upp en annons om det på Fb precis när jag pläddrade mellan flikarna. :D

hmmm... de där var ju faktiskt ganska snygga. Annars får jag rysningar av tapetserade garderobsdörrar på grund av 70-talsminnen av medaljongmönstrade strukturtapeter i brunorange med en liten trälist runt *spysmiley*. Men det finns ju flashigare tapeter idag.
 
Sv: Vita trista garderobsdörrar....

Man kan måla dörrarna också eller haka av dem och sätta dit draperier istället.

Om det är standardmått på garderoberna bör det gå att hitta nya dörrar om du letar runt bland firmor som säljer sådant.
 
Sv: Vita trista garderobsdörrar....

Jag har målat mina, så här blev det.
När jag lessnar på den ganska utmärkande färgen tänkte jag köpa nya dörrar på ex ikea.

p1030829_30711080.jpg


Det gröna i bilden är garderobsdörren.
På klädkammardörren längst in har jag satt en fototapet, kanske även något för en garderobsdörr?

p1030833_30711368.jpg


garderoben i matrummet.
 
Sv: Vita trista garderobsdörrar....

Gud vad snyggt! Du har inte fler fler bilder på hela lägenheten/huset? :)
 
Sv: Vita trista garderobsdörrar....

Ett enkelt sätt att snygga till är annars att sätta fast sådana där mönsterklistermärken.
Finns en uppsjö.. Bland annat på IKEA
 
Sv: Vita trista garderobsdörrar....

Snyggt inrett!

Något som kan vara bra att tänka på när man funderar på att byta dörrar är att många äldre garderober är 60 cm breda. IKEA:s är bara 50 cm.
 
Sv: Vita trista garderobsdörrar....

Finns det möjlighet så skulle jag lista runt dem för att slippa ha ett gap till taket. Det gör att de ser mer "inbyggda" ut. Är de alltför långt gap kan man antingen bygga en nederlåda eller förlänga den uppåt.

Skicka med bild på vårt "hemmabygge", vi har använt gamla garderobsdörrar men själva byggt stomme etc.

stomme+h%C3%B6ger.jpg


H%C3%B6ger.JPG


080125-080210+%284%29.JPG


070113-070504+%2870%29.JPG
 
Sv: Vita trista garderobsdörrar....

Det där var riktigt fint faktiskt.

*lägger till på listan*
-måla
-bygga in
-dekorera
-tapetsera

choices choices:D
 

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 757
Senast: Shixle
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 597
Senast: Barbabelle
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 852
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp