Vitkalkade väggar

M

Moej

Kan man inte sätta vatten på vitkalkade väggar? Hur rengör man dem då?

Sv: Vitkalkade väggar

Rengöra ? Det fina med kalkade väggar är att man bara slabbar på mera kalk..och vipps så har man en vit och fin vägg igen. ;)

Ahaa okej jag vet ingenting om sånt där ;) Det enda jag vet är att väggarna i stallet är vitkalkade men de är mest svarta. Men, är det bäst att göra det på sommaren då, när hästarna är på bete? Eller kan man göra det typ, nu?

Vi gjorde det lite hur som helst under året. Om någon häst spraymålat väggen i boxen som exempel, så var det bara röra i hop lite kalk och måla över ;-)..Väldigt smidigt...Men jag tror att stallägaren varje sommar i samband med tvätt av stallet drog en repa med kalkhinken över väggarna..mest för att allt skulle vara i tipp topp.

Vi tvättar alltid med vatten innan vi kalkar på nytt. Hög tryckstvätt, fast en bit ifrån väggen, annars flyger det kalk över hela stallet ;)

Var det till mig??

Vi brukar öppna alla dörrar så det blir riktigt tvärdrag, så då tar det nog inte så läng tid.. Kanske en dag som mest?

Liknande trådar

Utrustning Min häst rullar fast och nu behöver jag hjälp! Ska sätta regel på väggarna men HUR har folk gjort! Hittar ingen bild. Han är ca 170...
Svar
7
· Visningar
805
Hästmänniskan Osäker på hur jag skal lösa det har... Sorry for min dårlig svenska skriving. Har en haflinger ponni som är strässad ved fodring. Ute... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 622
Senast: Sel
·
Träning Hej! Min häst får panik i transport och sparkar, trycker sig mot väggarna och gör allt för att slippa ut. Vi ska köpa bredare transport...
Svar
15
· Visningar
1 313
Senast: Mia_R
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022
  • Födda-24
Tillbaka