Bukefalos 28 år!

Vojlock vid barbackaridning

M

maiden

När jag rider barbacka vill jag helst ha vojlock, kanske även padd, där jag sitter för mina sittben skaver in i ryggen på hästen :crazy:
problemet är ju att man inte kan få det att sitta stilla. Finns det någon bra gjord som är platt så man kan sitta på den? Funkar det kanske med att bara ha en täckesgjord hårt åtdragen?
 
En elastisk täckesgjord i lite kraftigare resår brukar funka bra.
 
Jag brukar ha täckesgjord på vojlocken. Funkar bra för mig. Men det finns ju alltid risken att hela alltet glider runt. Minns en gång då jag kom ridande från ena hållet och en annan tjej från andra hållet på en ridväg. Båda travade och vi visste inte om varandra. När hästarna ser varandra blir hennes jätterädd och tvärvänder runt och då glider vojlocken hon satt på åt sidan så hon ramlade av. Sen fick jag hjälpa henne upp för hästen var stooor o ville inte stå stilla. :D
 
har beställt en egen gjord hos sadelmakaren.
kraftig täckesgjord med 2 sadelstroppar på var sida så att man kan använda sadelgjorden.
man spänner den inte lika hårt som på en sadel eftersom den inte är uppbyggd runt manken.
har även ringar för stigbyglar
så att man får lite extra stöd om man rider ut,
men då har jag dom långa och endast som en extra säkerhet.

Att sitta på är det en tunn vojloch sedan en fårskinnspadd.
mycket bekämt och känns säkrare än barbacka.
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
996
Senast: Anna-KarinO
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 043
Senast: Nepenthe
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
855
Senast: Lutten
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 345
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp