Vretagymnasiet

hannahelizabeth

Trådstartare
Hej! Ska ju söka gymnasiet snart och tänkte fråga om någon gått på Vreta? Varit där på prova på dag och det kändes bra och allt men hur trivdes ni som gått där? Vill gärna också höra nackdelar eller om någon hört något negativt om Vreta. Sen undrar jag lite med ridkunskaper, känner att jag ligger lite efter när det gäller att rida på bana då jag mest bara ridit ut. Alltså typ hur var den sämsta i eran klass/ridgrupp? Känner mig lite osäker på just det och vill gärna veta om de har några "krav" på ridningen. Jag red ju på prova på dagen men känner mig fortfarande lite osäker:-/

Jätte tacksam för svar eftersom man vill känna sig säker på sitt val, har dessutom 2 timmar till skolan... Man ska ju liksom gå där 3 år:-)
 
Jag har inte gått där själv men bor i området, har vänner som gått där och träffar elever på tävlingar. Tror inte du behöver vara orolig för ridkunskaperna, dels lär man sig fort om man rider mkt på välutbildade hästar, för instruktör och dels behöver man inte vara någon supertalang, bara man är intresserad och vill. Vet en tjej som när hon började kunde rida vissa hästar på tygeln ibland och var superstolt över att ta sig runt en bana på 70 cm. Hon trivs superbra och har haft en utvecklingskurva som pekar spikrakt uppåt. Vet en annan som gick idrottsinriktningen och idag dricer ett framgångsrikt salustall. De absolut flesta verkar trivas vad jag hört. Vet bara nån enstaka som inte gillar skolan men ett fåtal såna hittar man ju i alla klasser oavsett program.
 
Okej ja jag tycker det verkar vara en jättebra skola. Lärarna var väldigt trevliga och duktiga satt verkar toppen:-) får se hur det blir, tänkte åka runt till lite andra skolor också för att kunna jämföra mer.
 
Jag gick där innan nya skolan byggdes och trivdes, dock tyckte jag på min tid att lärarna favoriserade de bättre ryttarna och vi "i sämsta gruppen" kom efter. Jag trivdes jättemycket där dock när jag gick där men i efterhand har jag insett detta. :) och då såg hästutbildningen annorlunda ut. På min tid var det även lite ridning i jämförelse med andra hästskolor. 2-3 gånger i veckan max.
 
Okej antar att det lätt kan bli så, får väll hoppas att jag får bra lärare isf;) Måste bara fråga vilken ridnivå dom "sämsta" låg på när du gick där?
 
Jag kan bara säga vilken nivå jag var på då (Och vi kallade oss "de sämsta" inte lärarna, bara så ni vet :D). Jag hade ridigt en gång i veckan på ridskola i 7 år. Aldrig hoppat bana men något enkelt litet skutt. Hade aldrig bandagerat, eller liknande. Min bästis red mest islandshäst och en annan hade bara ridit Western :) Men vi utvecklades mycket :D
 
Ja nu känner jag mig lite lugnare, haha har ju bara skogsridit privat så har inte gått på ridskola och lektioner och sånt. Kan en hel del tack vare internet och bra hästar men ridvägar och hoppningen m.m. har jag inte sysslat så mycket med. Har hoppat men inga banor på höjder inte ;) Men tror det kommer gå bra ändå, bara man vill lära sig så!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
669
Senast: valy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 311
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 059
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 541
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp