Walshgrimmor

Sv: Walshgrimmor

Grimman till höger är den som är billig, den vänstra är en 700 kr's walsh och gammal (ca 7 år gammal)

JOGMJRQNJQJNG.jpg

Köpte en svart/blå i dag på Bidermans i E-tuna. 260 kr kostade den. Köpte en tidigare (strl 7) men den var för liten, jättetajt och knäppte jag på sista hålet fick jag knappt in fingrar mellan, varken runt nos eller ganach så jag hoppas denna sitter bättre. Köpte en 8:a nu.

Senast ändrad:

Under en period hade pålle sönder allt han släpptes ut med i hagen. UTOM Walsh-grimmor och Bucastäcken. Så jag använder ofta walsh-grimmor än idag, och alltid Bucastäcken.
När jag jobbade hade vi enbart Walshgrimmor just av de skälen. De håller för det mesta - i en evighet.

knappen

Även jag har Walsh-grimma på min dam, en brun lädergrimma som hon är jättefin i... den är även märkt med hennes namn :)
girl.jpg

Har också en sån grimma, köpt på travbanan i Bollnäs. Verkligen skitsnygg, fast tyvärr så har den blivit solblekt, så nu är den svart och ljusröd.... Men föutom det så är den jättefräsch! Men inte kan jag komma ihåg att min var så dyr,,,, kanske var rea eller nått när jag köpte min... ska kolla när jag kommer hem om jag inte har någon bild på den.

Ah, den var verkligen skitsnygg!!! Hm, tror nog att steggan behöver en sån också.... :angel: :D Fin häst förresten!

Köpte också en lädergrimma på Ullared, kostade 49 kr, än så länge håller den utmärkt. En liten bild, ursäkta luddet...

Kalafin.jpg

Kan tillägga att jag fått en efterlängtad Walsch-look-alike (läder) från ullared!!! Så de fanns åtminstone där för en dryg vecka sen! Så snygg!

åh kan ingen som bor i närheten köpa en tillmej ock skicka jag vill så gärna ha och har lixom inte råd att lägga ut 700 för en grimma nu :(

Thera skrev:
Köpte också en lädergrimma på Ullared, kostade 49 kr, än så länge håller den utmärkt. En liten bild, ursäkta luddet...

Kalafin.jpg
49 kr bara! :eek: Den ser verkligen fin och bra ut! Ser inte ut att vara något skit om man säger så. Om man ser till bilden vill säga. Gillar att man kan ändra nosdelen på den! :bow:

Den är fin med de färgerna. :love:
Ville oxå ha den men fanns inte i 8 så det blev den svart/blåa för min pålle istället. :p

Okej:p Ja det var ju inte lätt att välja färg! :crazy: När jag väl bestämt mig för blå och gul kom ju frågan om det skulle vara ljusblå eller marin.. :angel: Vadå i-landsproblem liksom.. Men det blev en mörkblå.

Jag har två nylonisar, lätta och snygga men tycker att dom blir blekta fort i solen. Har en Grön/blå och en Röd/blå som käkspännet dock har gått av på.

Min var kornblå och röd:
americano2.jpg

men detta är en walshkopia för 120:- och blektes under sommaren, men den "lever" än förutom färgen då

har nu en svart/gul som enbart tävlingsgrimma

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka