Bukefalos 28 år!

Web hosting/hotell

Ramona

Trådstartare
Jag haller pa att gora en helt ny hemsida. Jag ska skaffa eget doman-namn och gora sidan lite mer professionell an vad den ar nu. :idea: Jag har letat runt efter ett webhotell dar jag bade kan regga mitt doman-namn samt har min sida pa deras server...antar jag.
Eftersom jag ar sa dalig pa detta med programering, sa skulle jag helst vilja se att webhotellet har en hjalpsida eller fardiga mappar dar man lagger in vad man vill. :o

Jag har kollat runt pa internet redan, men jag tycker att priserna ar sa konstiga. De skiftar sa jattemycket mellan web hotellen, for vad jag tycker ar ungefar samma sak. Vad betalar ni for eran sida per ar?

Sedan undrar jag hur mycket plast jag egentligen behover. Jag har relativt mycket bilder, dessutom ar sidan pa 2 sprak, sa allting ar ju dubbelt upp. Racker det med standarden pa 125 mb, eller bor jag satsa pa mer plats?
 
Sv: Web hosting/hotell

Kan inte hjälpa dig med om hostingen, jag kan nästan inget.

Men hur mkt utrymme är din hemsida på nu?
 
Sv: Web hosting/hotell

ScissorHands skrev:
Men hur mkt utrymme är din hemsida på nu?
Jag vet inte, om jag ska vara arlig. :o Dessutom kommer sidan att uppdateras ofta, med nya bilder och forhoppningsvis en video-snutt pa alla hastarna tillslut, sa jag antar att jag behover mycket minne.
Jag ar som sagt inte alls sa duktig inom programering, sa jag anvander MS FrontPage, och jag har kommit fram till att det ar mycket skrap-programering med i det programmet, vilket sakerligen gora sidan storre an vad den egentligen borde vara. :crazy:
 
Sv: Web hosting/hotell

Hur många hästar med video-snutt pratar vi? 10? 30? 100?
Du har ingen videosnutt som är av samma format, kvalité och längd som de du hade tänkt ta som du kan kolla hur stor den är och försöka beräkna lite grovt?

Jag skulle iallafall föreslå att försöka räkna ut lite grovt hur mkt utrymme du har nu och sedan hur mkt du kan tänkas behöva ha i framtiden och sedan ta något som är ännu större ;)
 
Sv: Web hosting/hotell

Provat på dream weawer? är ungefär som frontpage, fast mkt lättare :)
har även ftp inbyggt i programmet som jag nyss själv börjat använda och kom på hur jäkla enkelt det var (tidigare använt ett separat ftp program.
har själv liggandes hemsidor hos b-one och varit jättenöjd.

Hemsidan är på ca 20 sidor men dock inte så mkt bilder och den är på 12 mb .....

Har du mappen hemma på din dator med hemsidan i? högerklicka isf på den och kolla egenskaper, så får du fram storleken idag.

Kom ihåg att strukturera upp hemsidan med massor av mappar som hänvisar bra till vad som ligger där, ex bilder_050402, bilder_film_busen osv, allt för att underlätta för dig iframtiden, ett som från början "bara" skulle vara ett par mappar och sidor har en tendens att växa ;)
 
Sv: Web hosting/hotell

nilema skrev:
Kom ihåg att strukturera upp hemsidan med massor av mappar som hänvisar bra till vad som ligger där, ex bilder_050402, bilder_film_busen osv, allt för att underlätta för dig iframtiden, ett som från början "bara" skulle vara ett par mappar och sidor har en tendens att växa ;)
Jag ar valorganiserad, sa jag har allting i datorn mycket strukturerat. Nagon som int suttit framfor min dator forrut, hittar det mesta da det ar sa latthanterat.

Sidan ar nu pa 1.41 MB...sa jag har ju massor med plats kvar. :) Dock ar sidan annu inte helt fardig, men over 5 mb kommer det sakerligen inte att bli till att borja med.

Du mycket plats tar Dream Weaver pa datorn? Jag har namligen bara en seg laptop, sa ju mer program, ju segare blir min dator. Ser helst att jag inte har sa mycket fler program an vad jag behover i det vardagliga livet. :crazy: :mad:
 
Sv: Web hosting/hotell

Om du tar en äldre version av DW så tar han inte så stor plats, hade tidigare DW 3.0 (?) och kunde köra den på min "antika" burk en PII 350 Mhz med 92 (!) i ramminne

Du kan ju alltid avinstallera frontpage (som ändå bara är skräp)
 
Sv: Web hosting/hotell

Lite rekommendationer:
Använd inte B-one, är ett av dom sämsta alternativen på marknaden idag.

Tips på bra och stabila hotell:
www.loopia.se
www.qualitum.se
www.fsdata.se
www.gate9.se

Är dom jag kommer på direkt, mitt tips är också att du inte väljer ett webbhotell bara för att det är billigt, dom billiga hotellen är ofta väldigt ostabila och kass support dessutom, jag talar då från egen erfarenhet.
 
Sv: Web hosting/hotell

Tänk också på när du ska välja webbhotell hur mycket trafik (alltså antal besökare) du har på sidan. Kikade lite på din hemsida och ser att du har hästar till salu o.s.v. Om du då väljer webbhotell för att det är billigt och sen får mycket mer trafik på sidan än vad abonnemanget tillåter kan det bli riktigt dyrt i slutändan.
 
Sv: Web hosting/hotell

VA???
Tar webhotellen betalt for extra trafik?? Men jag kan ju inte veta hur mycket trafik det blir pa sidan? Det kanske inte blir nagon trafik alls, eller sa kan det bli massor med trafik.
Vad brukar vara standarden for webhotellen - alltsa hur mycket trafik man far ha? Far man ha 200 traffar pa ett ar, eller 2 miljoner traffar?
 
Sv: Web hosting/hotell

Ok...nu ar jag lite mer palast, men jag har fortfarande noll koll. Hur mycket ar tex 1 GB trafik? Eller 8GB trafik?
Om jag tror att jag har en medel-sida....alltsa lite trafik, men ingen yahoo-standard, vad behover jag da?

Klarar sej en privatperson eller ett mindre foretag pa 1 GB trafik?
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 418
Senast: Huggorm
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 178
Senast: Corminta
·
Äldre Argh jag ar sa arg pa mig sjalv, och pa datorn for att den sakcade ihop sa att sidan inte sparades. Men hittade for nagon vecka eller...
Svar
0
· Visningar
657
Senast: Inglorion
·
Skola & Jobb Hej! Jag behover lite rad angaende min jobbsituation: Jag har idag ett hyfsat bra jobb inom en branch som jag vill ha en framtid...
Svar
10
· Visningar
1 842
Senast: cucoomber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp