Webbkamera som fölningsövervakning?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare salander
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 852
S

salander

Fölningsboxen kommer att vara cirka 50-60 m från min bostad.

Kan man sätta upp en vanlig webbkamera (med mörkerfunktion) och sedan dra en lång sladd till datorn inne i huset? Eller behöver man någon form av repeaterenhet?

Eller finns det kanske trådlösa webbkameror som kan skicka bilder till datorn även genom väggar?

Är det någon här som har prövat denna metod? Jag är tacksam för alla tips, nu är det bara några månader kvar till det stora ögonblicket!

Sv: Webbkamera som fölningsövervakning?

Är det verkligen ingen här som testat denna eventuella (och förhoppningsvis billiga) lösning?

Sv: Webbkamera som fölningsövervakning?

Fölningsboxen kommer att vara cirka 50-60 m från min bostad.

Kan man sätta upp en vanlig webbkamera (med mörkerfunktion) och sedan dra en lång sladd till datorn inne i huset? Eller behöver man någon form av repeaterenhet?

Eller finns det kanske trådlösa webbkameror som kan skicka bilder till datorn även genom väggar?

Är det någon här som har prövat denna metod? Jag är tacksam för alla tips, nu är det bara några månader kvar till det stora ögonblicket!

En gammal dator med webbkamera och ett trådlöst nätverkskort som kan få kontakt med din trådlösa router i ditt hus skulle kunna fungera. Blir signalen för svag kan man skaffa en bättre antenn till det trådlösa nätverkskortet:
pb_eld91189670994.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka