Weekendresa i Europa?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Sasse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 561

Sasse

Trådstartare
Vad finns det för städer i Europa som är sevärda?

Mina föräldrar planerar en weekendresa till vår/sommaren, men de vet inte riktigt var de ska åka. Budapest var de i senast och tyckte mycket om den staden. Vad finns det mer?

Förslag tas tacksamt emot :)

Vad finns det för städer i Europa som är sevärda?

Mina föräldrar planerar en weekendresa till vår/sommaren, men de vet inte riktigt var de ska åka. Budapest var de i senast och tyckte mycket om den staden. Vad finns det mer?

Förslag tas tacksamt emot :)
I princip varenda större europeisk stad är väl värd ett besök, men om de gillar Centraleuropa så Wien, Prag, Krakow...? Belgrad är också trevligt, Ljubljana har jag hört gott om, Bratislava är lite litet.

Amsterdam ska ju också vara riktigt vackert, speciellt på våren. :)

Jag är en sucker för Venedig. Bo på östra sidan av staden (Hotell Sant'Elena rekommenderas), undvik Markusplatsen och åk båt till öarna runt omkring. Episkt!

Liknande trådar

Kultur Ett par vänner från Skottland ska besöka Stockholm om några veckor och vill gärna uppleva den svenska skärgården. Kan någon snäll...
Svar
8
· Visningar
434
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag... 2
Svar
25
· Visningar
946
Senast: Mia_R
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 689
Senast: MiniLi
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Valp 2025