Welshhingstar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare marie ireholt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 033
M

marie ireholt

Har haft dålig koll på welshhingstarna i några år.Vilka är "heta"?
Hörde att Wärnanäs Peng är död,när dog han?

Sv: Welshhingstar?

Heta hingstar ser du nog på statistiken till hösten. Den brukar komma ut på SWFs hemsida och visar hur många ston varje hingst fått. Du kommer annars få olika svar från olika personer ang vilka hingstar som är heta.

Bland WM så kan man helt klart säja att Heniarth Yarra Glen var het när han var i Sverige och innan dess var det Heniarth Mr Milligan.

Jag har tyvärr inte så stor koll på sekt B hingstar då jag har egen sådan och kollar inte så mkt på andras hingstar. HIngstar som dock alltid håller i längden är Bostorp Bravad, Paddock Camargue och Karfälts Caruso (alltså idag levande hingstar), detta kan man se på det stora antal tävlingsponnier som de har fått som avkommor. Snart kommer det dock att dyka upp yngre hingstar när de fått tillräckligt många avkommor so tävlar.

Den Sek B hingst som fått flest ston de sista två åren är utan tvivel Downland Wild Fowler som finns på Kulltorps stuteri. Hans avkommor har också varit framgångsrika på utställningar. Äldsta kullen är 3 år i år!
K Caruso, P Camargue, B Bravad är gamla hingstar och har haft många avkommor, därför finns dom också på avkommestatisktik, medans D Wild Fowler definitivt är den mest populära nu, men vi kommer att få se det på höstens betäcknings resultat!

Peng dog väl i höstas 28 år gammal om jag inte minns fel, han var en riktig snygging.
Jag håller inte på med welsh öht, men tycker de är fina och bor ju inte så hemskt lång ifrån kulltorps stuteri där ju Peng bodde.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 588
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Nu har man tydligen kommit fram till att skådespelaren Gene Hackmans fru (vars död alltså varit ett mysterium i några dagar) dog i... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 050
Senast: Liran
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 716
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka