Westernhatt

• Western
  • Trådstartare Trådstartare piaff
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 286
P

piaff

För ett tag sedan såg jag reklam för en westernhatt med inbyggd hjälm, någon som har en sådan? Hur är dom? Pris? Var kan man köpa dom?

Sv: Westernhatt

Hej, finns lite olika butiker.

Tänk på att kolla om hjälmen är GODKÄND FÖR RIDNING: CE-märkning enl EN 1384
Det finns också skyddshjälmar, dvs sådane man har på byggen, som skyddar på toppen av huvudet mot ex tappad hammare från byggnadsställning. Dessa duger INTE att rida med. (skyddar inte slag mot bakhuvud eller från sidan)

Här finns en ärlig säljare som tydligt anger detta! Finns nog fler, bara att googla!
*länk borttagen av moderator*

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Tjatter Mina sociala medier bombas med reklam för Västerbottensåpa. Visst, gillar konceptet, men undrar om det verkligen är så stor skillnad på... 2
Svar
22
· Visningar
1 260
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 144
Fritid Måste köpa ny hjälm för den jag har har gått sönder. På moderna hjälmar finns det visir. Hur funkar det med skidglasögon? Jag gissar att...
Svar
12
· Visningar
461
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25